Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brandblusser
Sid schreef:Zoals deze: http://www.youtube.com/watch?v=5eylwh63F...re=related

Bij een beginnende autobrand vooral alle deuren wagenwijd open zetten, dan kan er goed zuurstof bij [Afbeelding: 2zj04yv.gif]
Antwoord
wou ik net zegge, je was me voor.
idd niet goed voor electronica, moet je alles goed (laten) reinigen en dan op hoop van zegen.
heb er zelf wel een, is verplicht in belgie, als ik dus op doorreis ben naar france, heb ik 'm iig bij me.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Voor een Nederlander is dat niet verplicht in Belgie,dacht ik toch?

Edit: volgens ANWB-handboek, Niet verplicht in Nederlandse auto, maar in praktijk toch vaak boetes uitgeschreven.
Als je die aanvecht hebben ze dus geen poot om op te staan.

Maargoed een blusser is nooit verkeerd.
Volvo 244DL 78'<br />Yamaha XT350 89'<br />Zundapp 517 CS50 74'
Antwoord
Sid schreef:Voor een Nederlander is dat niet verplicht in Belgie,dacht ik toch?

Edit: volgens ANWB-handboek, Niet verplicht in Nederlandse auto, maar in praktijk toch vaak boetes uitgeschreven.

Hoezo, geen poot om op te staan? Vanzodra je je op het Belgische grondgebied bevindt, ben je onderhevig aan de Belgische wetgeving. Of je nu buitenlander of Belg bent, in België verblijft, of op doorreis bent. Wink
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Feitelijk niet eens over nadenken, eentje halen en in de auto ermee... Je "moet" ook zo'n refl;ecterend hesje hebben, je "moet" een EHBO doos (en das niet een zuster oid..) hebben, achteraf alleen maar nuttig...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Vanmiddag bij de Ludolffs.
Een Mercedes in de hens zetten en proberen te blussen.
Eerst met een 2lt Halon blusser, geen resultaat.
Toen met een normale 6lt blusser met hetzelfde resultaat.
Conclusie alleen als de brand heeeeeel erg beginnend is heeft een blusser nut.
M.i. is het zelfs overbodig om er een mee te nemen.
De fik werd trouwens uiteindelijk geblusd door de aanwezige brandweer.
Antwoord
Sid schreef:Ik heb een literfles met nanometer in de kofferbak, ik weet dat het niet ideaal is maar iets is altijd beter dan niets lijkt me.
Het lijkt me vreselijk om een klein vlammetje te zien, niks hebben om te blussen, en vervolgens je hele auto uit te zien branden.

Zoals deze: http://www.youtube.com/watch?v=5eylwh63F...re=related
Als ik dat zie moet ik aan mijn buurjongetje denken. Grote versterker voor zijn subwoofertje in de kofferbak, duur spul allemaal. Maar perse zelf in willen bouwen en dan geen euro uit willen geven aan een paar fatsoenlijke stekkers voor de stroomvoorziening van zijn subwoofer. Die legt daar dus een op 25 ampere afgezekerde kabel door zijn auto en zet die dan vast met een open gebogen AMP stekker.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Rubicon schreef:
Sid schreef:Voor een Nederlander is dat niet verplicht in Belgie,dacht ik toch?

Hoezo, geen poot om op te staan? Vanzodra je je op het Belgische grondgebied bevindt, ben je onderhevig aan de Belgische wetgeving. Of je nu buitenlander of Belg bent, in België verblijft, of op doorreis bent. Wink

Dat is niet geheel waar. Een auto goedgekeurd in land van registratie is in de hele EU goed. Ook als daar die zelfde auto daar allang zou zijn afgekeurd.
Zo moesten Duitse auto's ooit een derde remlicht hebben. Ook als ze in NL reden. Maar een NL auto werd bekeurd als er een derde remlicht op zat, omdat dit in NL verboden was. Een Duitse wagen niet. Omgekeerd mocht Duistland een Nl wagen (formeel) niet bekeuren voor het NIET hebben ervan.

Maar ja, een brandblusser is natuurlijk een stuk bagage, dat ligt wrs iets anders. Meer iets in de categorie gevarendriehoek, reflectorhesje etc. En zo moet je (schijnt het) in Spanje een reservebril in de wagen hebben. Anders ben je in overtreding (als brildragende bestuurder dan, ik dus niet)....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
Citaat:En zo moet je (schijnt het) in Spanje een reservebril in de wagen hebben. Anders ben je in overtreding (als brildragende bestuurder dan, ik dus niet)....
Ja, das lekker, controleren ze ook of je lenzen hebt ???
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Funsdaf schreef:
Stinky schreef:[Afbeelding: S_1142416626_991.jpg]

Nog even terug komend op dit ding.
Ik had bij een van mijn (officiele sparco) leveranciers eens nagevraagd voor een prijs daarvoor, om eventueel voor hier een leuke aktie te kunnen maken. Maar ik kreeg dit bericht terug:

Fireater heeft sparco niet meer, deze was onveilig en moesten retour sparco.
Wij willen deze dus niet meer verkopen , en is ook niet meer via sparco te krijgen.

Ik begreep dat ze bij Toyota deze nog steeds meeleveren...... Wink Wink Wink
Volvo 240DL (Bj. 1983), B21A, AW71-L.
B21A shortblock + B200ET cilinderkop+ B230K inlaatspruitst + Weber 32/36 DGEV + LPG
210.500km (67.500km sinds aankoop:15-10-2008)
Ik en mijn Volvo
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: