Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Belastingen in NL
#11
Ah, ok. Ik hoopte op een overzichtstabel, zoals wij voor België hebben (en zoals Gandalf gepost heeft).
Ik weet het. Ik ben lui ;D
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#12
Wat is trouwens een fiscale PK?
Hoe verhoudt zich dat tot de PK's van de motor?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#13
fiscale PK is een soort categorie-indeling die de Belgische overheid hanteert.
Hij is voornamelijk gebaseerd op het cc en type brandstof van de motor. De juiste berekening is iets heel mystiek, je vind er weinig over. Maar het staat op je papieren en je vind per automodel (en motortype) het aantal fiscPK in tabellen.
Je weet het dus wel voordat je de auto aanschaft.
Antwoord
#14
Rubicon schreef:Ah, ok. Ik hoopte op een overzichtstabel, zoals wij voor België hebben (en zoals Gandalf gepost heeft).
Ik weet het. Ik ben lui ;D
Dat wordt een onoverzichtelijk janboel, want er zijn momenteel 4 categorieën [benzine - diesel - aardgas en LPG G3 - overigen (dus ook LPG, niet G3)].
Er zijn 20 gewichtsklasses, van 0 -550 en dan per 100 kg een andere klasse, dus 551-650 tot aan 5050 kg. Elke gewichtsklasse heeft een eigen tarief voor de brandstofcategorie.
En elke provincie bepaald bovenop de basistarieven een opgeld. Er zijn 12 provincies.
Dus er zijn 4 categorieen, 46 gewichtsklasses en 12 provincies. Dat wordt een driedimensionale tabel met 2208 bedragen.
Jij mag dan lui zijn, in dit geval ik ook. ;D

En jullie Belgen dachten zeker dat jullie in een bureaucratisch land leven...
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: