Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
injectoren schoonmaken
Hallo allemaal

ik ben sinds niet al te lange tijd de trotse bezitter van een koperkleurige volvo 164E uit 1973.
Mijn fiere dame rijdt op gas, wat verder geen problemen oplevert, maar de vorige eigenaar heeft al een aantal jaren niet op bezine gereden, en ik wil graag het injectiesysteem weer werkend hebben.
Ik heb al wel geprobeerd op bezine te rijden en ze rijdt er wel op, maar op een paar poten, maar als ik de koppeling indruk slaat de motor af.
Nu is mijn vraag, zijn er mensen die ervaring hebben met het schoonmaken van de injectoren?
Graag jullie reactie.

Groeten Frank
Volvo 740 B6 GL B230K M47 1987 315.000km
Volvo 340 DL B14 1984 103.000km

Zeilers rijden Volvo.
Antwoord
injectoren worden door de benzine "gesmeerd" , gangbaar gehouden. Als de boel vast zit kun je ze hoogfrequent reinigen (laten reinigen), in principe moet de boel dan weer werken.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
oke.... het hoogfrequent reinigen moet je laten doen? of kan je er zelf mee aan de slag? (het liefste het laatste...)
Volvo 740 B6 GL B230K M47 1987 315.000km
Volvo 340 DL B14 1984 103.000km

Zeilers rijden Volvo.
Antwoord
je hebt er apparaatjes voor maar de kwaliteit lijkt me niet geweldig, doe eens en belletje naar een revisiebedrijf, het duurt maar even, erin, apparaat aan en er even later weer uit. Daarna wel monteren en gebruiken!

Antwoord
Heb hier zelf wel is naar geinformeerd.
Schijnt vrij prijzig te zijn +- 20 a 30euro per injector.
Daarnaast vertelde het revisiebedrijf dat het regelmatig voorkomt dat de injectoren defect gaan!

Mijn advies: Probeer te achterhalen welke injector(en) niet goed hun werk uitvoeren.
Check de stekkers + evt valse lucht. Vaak zijn de 3 rubbers waar 1 injector mee vast zit op de kop uitgedroogt of gescheurd.
Is wel even werk, maar resultaat mag er ook wel zijn.

Wat je ook kan testen is de benzinedruk. Wanneer de druk te laag is, zal hij nooit lekker lopen. Kan komen door bijvoorbeeld een verstopt benzinefilter. Zelf vervang ik die eens per 2 jaar.

Succes,

Boele
Groeten, Boele
Antwoord
das meer dan ik verwachtte! en r zitten r 6 in..... dan idd eerst trouble shooten. Wellicht is het mogelijk om wat gelijke injectoren op de sloop te halen, heb r zelf nu 4 van een V40 (model en merk maakt niet uit ) in een ontvetter badje liggen, ze waren nog nat toen ik ze demonteerde dus die doen het nog.
Antwoord
Er is vroeger wel eens een leuk boekje over fault tracing geschreven. Zelf al meerdere malen kunnen gebruiken.

Hierbij de link: http://volvo1800pictures.com/document/fu...racing.pdf
Groeten, Boele
Antwoord
Waren die ultrasoonreinigers een paar weken geleden niet bij de Lidl in de aanbieding, voor de prijs van 1 injector reiniging.
Geen idee of zon pieldingetje kan werken bij injectoren (ik heb geen injectoren, en het apperaat zag er ook cheap uit). Maar het was wel het eerste wat ik dacht bij het zien van die advertentie; "wat moet je ermee", "als ik nou injectoren zou hebben zou ik ze ultrasoon kunnen reiningen".
Antwoord
Vergeet ik nog te melden dat je natuurlijk ook de complete injectorrail los kan koppelen. Koop je 4 of 6 bekertjes, en start je hem een tijdje door. Kan je gelijk checken of er ongeveer even veel benzine uit iedere injector komt. EN natuurlijk zien of er een defecte injector tussen zit.
Nogmaals, check het fault tracing document wat ik eerder vandaag gepost heb. Zijn een van de eenvoudigere lees goedkopere methoden.
Groeten, Boele
Antwoord
Citaat:Waren die ultrasoonreinigers een paar weken geleden niet bij de Lidl in de aanbieding, voor de prijs van 1 injector reiniging.
Geen idee of zon pieldingetje kan werken bij injectoren (ik heb geen injectoren, en het apperaat zag er ook cheap uit). Maar het was wel het eerste wat ik dacht bij het zien van die advertentie; "wat moet je ermee", "als ik nou injectoren zou hebben zou ik ze ultrasoon kunnen reiningen".

Met die gedachte heb ik er eentje gekocht een jaar of 2 geleden. Werkt wel aardig, maar als je ECHT je injectoren wilt reinigen, dan is het eigenlijk niet voldoende. Het werkt een beetje zeg maar :Smile

Maar goed, wat wil je voor E25?
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)