Berichten: 98
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2010
Hallo
Mij is verteld dat ik voor mijn b21 motor ook een B23 motor kan gebruiken en alleen mijn inlaat en carbrateur moet over zetten. Is dit juist en zijn er nog zaken waar ik op moet letten :
Groet Ramón
Berichten: 2.453
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Je kunt zeer eenvoudig een B23 in plaats van een B21 motor monteren.
Injektie modellen hebben vaak een andere nokkenas die op een carb. versie iets minder fel zijn. Zo'n inj. blok (B23E kan wel lekker pittig uitvallen met een carb.
Marc1970 zoekt nog een tussenas. Als je dus die B21 eruit gooit kun je daar mooie de tussenas uittrekken.
suc6
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 98
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2010
oke ben benieuwd hoe dat gaat. Kan ik de motor b23e duidelijk herkenen, of moet ik ergens op letten?
Berichten: 9.870
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
In deze
http://link.marktplaats.nl/316810476 zit een B21E of B23E, de E staat voor mechanische injectie, te herkennen aan het brede platte inlaatspruitstuk. 2.1 of 2.3 liter kan je alleen maar zien aan de motorcode, die staat achter de stroomverdeler in het gietijzer geslagen. Van buitenaf zijn 2.1 en 2.3 identiek.
Hier eentje los in Delft:
http://link.marktplaats.nl/312017461
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969