Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M46 uit 740 in 240 bouwen
Hoi,

Ik heb laatst een M46 gekocht uit een 740 om in mijn 240 te bouwen, ik had er niet echt aan gedacht dat deze M46 geen kilometerteller op de bak heeft aangezien de 740 deze op de achteras heeft.

Is het mogelijk de overdrive uit de M46 op een M45 om te bouwen? Ik heb zelf de bakken even naast elkaar gelegd en denk op het eerste zicht dat het niet gaat. Ik wil namelijk graag de kilometerteller behouden op de bak.

Ook zit de aansluiting van de achteruitversnelling niet op dezelfde plaats, bij de M45 zit deze voorkant rechts boven, bij de M46 zit deze elders (weet nu niet van buiten waar)

Alvast bedankt.

Groeten Joris
Antwoord
Je kan niet de M46 overdrive aan de M45 maken, jammerdepammer, de M46 heeft een langere uitgaande as uit ÃÃn stuk. En dan nog, de M46 km teller aandrijving zit achterop de overdrive, je kan als het goed is op de behuizing nog de plek zien waar het gat geboord zou zijn.

Iemand heeft een elektrisch apparaatje in elkaar gezet dat de mechanische km teller aandrijft: http://www.hukebasart.nl/huke/?%21%21%21...heidsmeter
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Iemand heeft een elektrisch apparaatje in elkaar gezet dat de mechanische km teller aandrijft: http://www.hukebasart.nl/huke/?%21%21%21...heidsmeter

Leuke oplossing maar de prijs (200 euro ???) zal voor veel mensen toch wel een probleem zijn denk ik. Dat moet toch goedkoper kunnen?
Antwoord
Is inderdaad een leuke oplossing maar voor dat geld kan ik ook een M46 uit een 240 vinden.

Dit apparaat is misschien wel te gebruiken voor de ombouw van de M90 in mijn 242, daar zit nu een M46 en die kan dan in de 244.
Probleem opgelost en de M46 uit de 740 terug verkopen.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Antwoord
Brickstyler schreef:Is inderdaad een leuke oplossing maar voor dat geld kan ik ook een M46 uit een 240 vinden.

Dit apparaat is misschien wel te gebruiken voor de ombouw van de M90 in mijn 242, daar zit nu een M46 en die kan dan in de 244.
Probleem opgelost en de M46 uit de 740 terug verkopen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Ik wil die M46 wel van je kopen.. (met mechanische aansluiting)
Helaas geen Volvo meer..
Antwoord
bartman schreef:Ik wil die M46 wel van je kopen.. (met mechanische aansluiting)

De M46 uit de 740 is dus zonder mechanische aansluiting, die andere moet ik zelf dan gaan hergebruiken.
Als je met die uit de 740 iets kan doen?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mechanische km teller aandrijving op een AW71L bouwen? Jerry 11 9.106 9 October 2010, 18:16
Laatste bericht: volvolover

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)