Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sperdif
Ik ben zelf op zoek naar een sper diff voor mijn turbo.

nu is er een heleboel onduidelijkheid over deze "dingen" Ik lees hier wat, ik lees daar wat maar dat wat ik echt weten wil heb ik nog niet boven tafel.

mijn uitdaging/probleem:

Ik wil dus een sperdiff die origineel ook door volvo geleverd is. Zijn er auto's te noemen die er zeker 1 onder hadden? dan kan ik namelijk "blind" een auto zoeken en kopen. Is het te zien aan de buitenzijde v/d as?

ik heb ook nog een 760 turbo, ook met sper maar deze heeft geen starre as dus die is niet bruikbaar denk ik...

misschien iemand die er veel kennis van heeft even een goed topic maken zodat het wat duidelijker wordt ofzo.

ben benieuwd..
Volvo 740 tic 1987, 244 GLE 1980, 144 1973
142 1968
144 1969
144s 1967
244 turbo 1980
244 turbo 1981
Antwoord
Als je dit zou vertalen zou je een heel eind komen: http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/Di...o_dana.htm
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
paulenschede schreef:Ik ben zelf op zoek naar een sper diff voor mijn turbo.

nu is er een heleboel onduidelijkheid over deze "dingen" Ik lees hier wat, ik lees daar wat maar dat wat ik echt weten wil heb ik nog niet boven tafel.

mijn uitdaging/probleem:

Ik wil dus een sperdiff die origineel ook door volvo geleverd is. Zijn er auto's te noemen die er zeker 1 onder hadden? dan kan ik namelijk "blind" een auto zoeken en kopen. Is het te zien aan de buitenzijde v/d as?

ik heb ook nog een 760 turbo, ook met sper maar deze heeft geen starre as dus die is niet bruikbaar denk ik...

misschien iemand die er veel kennis van heeft even een goed topic maken zodat het wat duidelijker wordt ofzo.

ben benieuwd..

760 heeft toch ook gewoon een starre achteras?? Of leer ik hier vandaag weer wat?
Antwoord
de volvo 760 hebben volgens mij vanaf 1988 een onafhankelijke wielophanging namelijk de multilink 1

een 7/940 16v dus met de b234f motor heeft volgens mij altijd een locker sper en de latere 940 hogedrukturbo(niet b230fk)
de rest weet ik niet zeker dacht zelfs dat de eerste 940 met b200ft er ook een had
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Funsdaf schreef:Mijn 1988 760 heeft gewoon de starre achteras, zonder sper helaas.

Ja, estates hadden toen geen IRS, sedans wel!
760 | Groen | Snel
Antwoord
nuttige dag gehad! Bedankt.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)