18 August 2009, 17:47
M'n zo gekoesterde 945 2,3 turbo met +/- 302 000 km uit 1996 'stinkt naar benzine. Bij een lange rit worden de passagiers achterin een beetje misselijk, vooraan is het nog 'te doen'.
Vreemd genoeg doet dit zich alleen voor als de ramen (vooraan) open staan en ik op de motor afrem, anders is de geur te verwaarlozen of bijna afwezig. Als de ramen dicht zijn is er geen geur hinder.
Ik dacht dat de 'carbon canister' (de Vlaamse benaming voor die zwarte trommel waar de leiding van de benzine tank aankomt om dan naar de injectie te vertrekken, en terugkeert, ken ik niet) lekte, maar dat ik heb niet gevonden (geroken), ook de leidingen zien er goed uit.
M'n garagehouder, een erkende Volvo dealer, heeft bij een inspectie/testrit niets geroken, was nochtans niet verkouden.
Wat is de volgende stap?
Ook, en dat is nummer twee, valt hij stil na het starten als de motor nog warm heeft. Het lijkt op 'vapor lock' maar met een injectie kan dat natuurlijk niet, maar stilvallen doet hij hardnekkig, als je niet extra op zijn staartje trapt bij het starten.
Dank voor raad,
Philippe
Vreemd genoeg doet dit zich alleen voor als de ramen (vooraan) open staan en ik op de motor afrem, anders is de geur te verwaarlozen of bijna afwezig. Als de ramen dicht zijn is er geen geur hinder.
Ik dacht dat de 'carbon canister' (de Vlaamse benaming voor die zwarte trommel waar de leiding van de benzine tank aankomt om dan naar de injectie te vertrekken, en terugkeert, ken ik niet) lekte, maar dat ik heb niet gevonden (geroken), ook de leidingen zien er goed uit.
M'n garagehouder, een erkende Volvo dealer, heeft bij een inspectie/testrit niets geroken, was nochtans niet verkouden.
Wat is de volgende stap?
Ook, en dat is nummer twee, valt hij stil na het starten als de motor nog warm heeft. Het lijkt op 'vapor lock' maar met een injectie kan dat natuurlijk niet, maar stilvallen doet hij hardnekkig, als je niet extra op zijn staartje trapt bij het starten.
Dank voor raad,
Philippe

