Berichten: 7
Topics: 2
Lid sinds: Feb 2009
Ja in de groep, toen wist ik nog niet van het bestaan af eerlijk gezegd.
Was voorheen wel veel op het 480 forum actief maar dat is ter ziele.
Ik ben evengoed nog wel blij met de wagen loopt verder prima rijd ook helemaal niet verkeerd.
Ik laat jullie weten wat ik allemaal nog meer tegenkom en hoe de restauratie gaat verloopt.
Is er trouwens iemand bij mij in de beurt die me een beetje wegwijs kan maken wat betreft de diesel de bak en de overdrive?
Gr
Dennis verhaaf
Berichten: 7
Topics: 2
Lid sinds: Feb 2009
Ja ik doe nu wat meer reseach op het net en ik ben blij te melden dat ik in ieder niet vast zit voor onderdelen aan die zogenaamde specialist in Obdam.
Ik vond een firma Broerzeparts, misschien heeft iemand daar ervaring mee?
verder vind ik dezelfde onderdelen in dezelfde verpakkingen maar meestal nog ff iets goedkoper.
Wat mijn oproepje wat betreft die speciale puntjes van de diesel en de 4 bak met OD is het nog stil, zou leuk zijn als er iemand bij mij in de buurt(ik woon in Spanbroek) me wat tips zou kunnen geven, ik wil nu namelijk alles ff nalopen want ik wantrouw nu eigenlijk alles.
Ik heb een ruime werkplaats dus wie weet kan ik ook iemand anders van dienst zijn.
MVG,
Dennis
Berichten: 845
Topics: 21
Lid sinds: May 2005
dennisdiesel schreef:Ik vond een firma Broerzeparts, misschien heeft iemand daar ervaring mee?
Dat is Wytze uit Hilversum. Vooral actief op volvo700vereniging en staat daar wel goed bekend.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Berichten: 3.247
Topics: 173
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:zou leuk zijn als er iemand bij mij in de buurt(ik woon in Spanbroek) me wat tips zou kunnen geven
Check deze eens, misschien kan hij je helpen
Reij Autoservice, spanbroek
Over Wytze: is OK, heb ook wel eens wat van hem gekocht.
Btw, in Heerhugowaard zit
Nordicar, ook een hele goeie tent.
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
persoonlijk heb ik minder goede herinneringen/gevoelens bij Nordicar >
>
zeker niet qua online bestellen, toncar heb ik wel ok. gevoelens bij, ook ronald(estateservices ) heb ik nooit problemen mee gehad, wat onderdelen betreft dan, nooit laten sleutelen
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 274
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2005
Ik denk dat de ervaringen toch heel persoonlijk blijven .
Bij Nordicar heb ik ook niet zulke goede ervaringen en bij Ronald is mijn Volvo al zo'n 6 jaar in onderhoud en tot nu toe alleen maar zeer te vreden.
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Ik vind zelf die 3500 euro niet zo extreem. Volgens mij ga je voor 1500 euro nooit een belasting vrije 240 vinden.
Ik heb laatst een verse import 245 op lpg gekocht bij een handelaar en je wilt niet weten wat er allemaal aan mankeert. En deze was al 2000 euro!
Maar ik begrijp nu dat de kentekenkeuring slechts chassisnummercontrole is en de keuring zelf door elke apk garage gedaan mag worden?
Dat verklaart de lekke uitlaat, vaste remmen vrijwel rondom, versleten wissers en defecte r.a.
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
MartjeB schreef:Maar ik begrijp nu dat de kentekenkeuring slechts chassisnummercontrole is en de keuring zelf door elke apk garage gedaan mag worden?
Dat verklaart de lekke uitlaat, vaste remmen vrijwel rondom, versleten wissers en defecte r.a.
Ja. De RDW mag alleen maar een kentekenpapieren en chassisnummer controle uitvoeren. En eventueel vervolgonderzoek. De oude invoerkeuring is vervallen en gelijkgesteld aan APK. En dat mag iedere erkende APK keurmeester doen, ook de RDW.
Feit blijft in het verhaal van Dennis dat de afgegeven nieuwe APK en de staat van de wagen niet in overeenstemming zijn. Laten we dat maar omschrijven als "na de keuring heeft men een hoop moeite gedaan om goede onderdelen door versleten exemplaren te vervangen". Zeggen dat de keuring onterecht was is namelijk niet bewijsbaar (meer).
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Je maakt mij niet wijs dat die delen die genoemd zijn, de moeite zijn om te wisselen.
Ik denk eerder dat de vraag is: hoe slecht mag het zijn, wil je 'm nog goedkeuren?
Berichten: 113
Topics: 7
Lid sinds: Dec 2008
Beetje laat, maar lees nu pas topic.
Ik vind die APK verhalen maar een beetje vreemd. APK is APK en die eisen zijn overal en bij iedere garage hetrzelfde.
Ze kunnen best iets missen, maar bij een steekproef hangen ze dan, dus al de zaken die aan deze wagen fout waren zijn onbegrijpelijk.
De keurmeester van dat bedrijf moet zijn ogen uit z'n kop schamen, en als dit zijn normen zijn zal die eerdaags wel voor de bijl gaan.
Een vriend van mij heeft een garage bedrijf en doet de APK keuringen voor veel uit Duitsland geimporteerde wagens.
De importeur/handelaar doet zelf de RDW invoer handelingen en daarna komt wagen bij de garage voor de APK keuring.
Ik zou 'm daar met m'n ogen dicht kopen.
Jack