Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elanrun 2009 (5 april)
#61
henqui schreef:vind ik de mooiste foto, zou zo in Zweden kunnen zijn trouwens ;D
[Afbeelding: img0798c.jpg]

het is natuurlijk ook een hele mooie

het was me het dagje wel
dirk proficiat met het resultaat , kunne wegeen rally team beginnen genaamd de sky devils haha
Antwoord
#62
nick740 schreef:
henqui schreef:vind ik de mooiste foto, zou zo in Zweden kunnen zijn trouwens ;D
*foto van een knallende 242*

het is natuurlijk ook een hele mooie

het was me het dagje wel
dirk proficiat met het resultaat , kunne wegeen rally team beginnen genaamd de sky devils haha

Haha sky devils, SHOTGUN, ik wil wel de navigator voor het rallyteam zijn.. ;D

Dirk zat trouwens maar 2sec achter dat echte 240rally team hÃÂ..
Antwoord
#63
edwin schreef:Hier een paar oorzaken:

-maar last but not leastBig Grinat vreselijke turbogat in combinatie met een 3,31 : 1 achteras.
Op de snelweg is het een goede combi.Lekker lage RPM's en toch trekkracht.De motor draait zo'n 3200 RPM
en dus werkt de turbo al mee.
Maar op het circuit is het dodelijk .Vanuit een bocht (2e versnelling) gasgeven en er gebeurt niks!De turbo moet eerst optoeren.
Uiteindelijk krijg je die duw in je rug ,maar dan ben je al bij het volgende rempunt.
Een b21et zonder opgetoerde turbo is crap.

Beter een B21A waarvan de 110 pk (gokje) meteen wakker zijn,dan de b21et met 155 pk waarbij je de paarden eerst moet wakker schudden.


En Dirk: wanneer je mee mag doen met een wildcard en dan zo'n tijd weet neer te zetten ...petje af!
Heb je nog de .63 behuizing? Met een .48 turbine heb ik bij de 242 Turbo zo goed als geen lag!

Inderdaad echt knap van Dirk.
Hij was de enige met grote/brede velgen en banden op een rwd Volvo in klasse 2, ik denk dat de aanschaf van de Polaris velgen een goede koop was Tongue met het oog op het verbeteren van de grip voor een evenement als de Elandrun. Dat grip belangrijk is, is voor mij wel gebleken, liever 100pk en (zo) veel (mogelijk)grip ten opzichte van 130pk (of meer) en continu over de vooras schuiven.
btw: dat handrembochtje bij die k*tbocht was een goede oplossing! Smile

Volgend jaar weer.

Plaatjes van mijn eerste run(1 van 6), geen goede lijnen ivm ontbreken stuurbekrachtiging (gebroken/losgelopen krukas pulley), heb tijdens dat eerste rondje volgens mij wel 2/3 keer door het gras gereden. Nee ik was niet de 740 die de tijdmeetapparatuur meenam Tongue

[Afbeelding: 48200992241.jpg]

[Afbeelding: 48200992248.jpg]

[Afbeelding: 48200992252.jpg]
Antwoord
#64
Citaat:Heb je nog de .63 behuizing?

't is een garret t3. En wat daar voor huis op zit heb ik geen idee van.
Ik heb het er met Jelmar ook even over gehad.En die had het ook over een Mitsu met een ander huis.
Maar pas als deze turbo z'n tijd heeft gehad gaan we daar aan denken.
Heb de centen (en de tijd) nu nodig voor ons nieuwbouwhuis.

Citaat:Dat grip belangrijk is, is voor mij wel gebleken, liever 100pk en (zo) veel (mogelijk)grip ten opzichte van 130pk (of meer) en continu over de vooras schuiven.

Ben nog drie rondjes met de rally 240 meegeweest.Tussen twee maagverdraaiingen door vroeg ik 'm waar nou de meeste winst te behalen was .
Hieruit bleek dat wegligging het allerbelangrijkst is en dat pk's nauwelijks van belang zijn.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#65
Dirk's snuit

http://i4.photobucket.com/albums/y150/fe...border.jpg

Flank
http://i4.photobucket.com/albums/y150/fe...border.jpg

Banden
http://i4.photobucket.com/albums/y150/fe...border.jpg

groet
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
#66
onze pix worden nog ontwikkeld Tongue
Antwoord
#67
Beter laat dan nooit:

Het ontwikkelen (en "digitaliseren") liet even op zich wachten Smile Ik had alleen een zwart-wit rolletje bij me.
Maar de oude look vande foto's i.c.m. de modernere 850's die erop staan geeft juist wel een gaaf effect Wink

voila: de linkjes

[Afbeelding: th_volvo_zw_011.jpg] [Afbeelding: th_volvo_zw_009_2.jpg] [Afbeelding: th_volvo_zw_007.jpg] [Afbeelding: th_volvo_zw_003.jpg]

Deze kunnen echt zo in een lijstje:

[Afbeelding: th_volvo_zw_006.jpg] [Afbeelding: th_volvo_zw_004.jpg] [Afbeelding: th_volvo_zw_001.jpg]


Antwoord
#68
Heej pracht foto vooral die eerste, een foto die niet mag missen in dit toppic
haha Wink een echte klassieker
Antwoord
#69
nick740 schreef:Heej pracht foto vooral die eerste, een foto die niet mag missen in dit toppic
haha Wink een echte klassieker

;D ;D
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo Onderdelenbeurs zondag 24 april Aarschot (België) ovlov2 1 5.594 12 April 2016, 18:35
Laatste bericht: ovlov2
  Filmdag Waterland films (oa 17, 24 april) ZOAB 13 12.569 16 February 2014, 17:00
Laatste bericht: Stinky
  Eland-run 2013 op zondag 7 april DennisvdB 115 69.669 19 April 2013, 13:53
Laatste bericht: Yellow240
  14 april 2013: ALV + toerrit Volvo 240-260 register ZOAB 0 2.244 17 April 2013, 08:34
Laatste bericht: ZOAB
  28ste Hoogstraatse Oldtimerbeurs & Classic Motor Mania op 20 en 21 april 2013 chippie 3 4.304 25 September 2012, 21:20
Laatste bericht: Black Moose
  10 april Volvolvomeeting in Brabant! Sebastiaan! 113 48.673 7 July 2011, 15:24
Laatste bericht: Dopski
  Wie gaat er 4 april naar de elandrun? nick740 60 28.805 25 April 2010, 14:58
Laatste bericht: nick740
  morgen, zaterdag 10 april onderdelenmarkt! laptoprob 5 4.339 11 April 2010, 07:44
Laatste bericht: Black Moose
  Volvo Klassieker Beurs 24 & 25 Oktober 2009 PB240 91 47.823 19 January 2010, 21:46
Laatste bericht: Dopski
  Onderdelen verkooop Dilsen (B) 3 oktober 2009 ruuds70 6 4.404 3 October 2009, 20:20
Laatste bericht: Vincent244

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)