Berichten: 643
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2008
henqui schreef:vind ik de mooiste foto, zou zo in Zweden kunnen zijn trouwens ;D
het is natuurlijk ook een hele mooie
het was me het dagje wel
dirk proficiat met het resultaat , kunne wegeen rally team beginnen genaamd de sky devils haha
Berichten: 658
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2008
nick740 schreef:henqui schreef:vind ik de mooiste foto, zou zo in Zweden kunnen zijn trouwens ;D
*foto van een knallende 242*
het is natuurlijk ook een hele mooie
het was me het dagje wel
dirk proficiat met het resultaat , kunne wegeen rally team beginnen genaamd de sky devils haha
Haha sky devils, SHOTGUN, ik wil wel de navigator voor het rallyteam zijn.. ;D
Dirk zat trouwens maar 2sec achter dat echte 240rally team hÃÂ
..
Berichten: 285
Topics: 7
Lid sinds: Dec 2006
edwin schreef:Hier een paar oorzaken:
-maar last but not leastat vreselijke turbogat in combinatie met een 3,31 : 1 achteras.
Op de snelweg is het een goede combi.Lekker lage RPM's en toch trekkracht.De motor draait zo'n 3200 RPM
en dus werkt de turbo al mee.
Maar op het circuit is het dodelijk .Vanuit een bocht (2e versnelling) gasgeven en er gebeurt niks!De turbo moet eerst optoeren.
Uiteindelijk krijg je die duw in je rug ,maar dan ben je al bij het volgende rempunt.
Een b21et zonder opgetoerde turbo is crap.
Beter een B21A waarvan de 110 pk (gokje) meteen wakker zijn,dan de b21et met 155 pk waarbij je de paarden eerst moet wakker schudden.
En Dirk: wanneer je mee mag doen met een wildcard en dan zo'n tijd weet neer te zetten ...petje af!
Heb je nog de .63 behuizing? Met een .48 turbine heb ik bij de 242 Turbo zo goed als geen lag!
Inderdaad echt knap van Dirk.
Hij was de enige met grote/brede velgen en banden op een rwd Volvo in klasse 2, ik denk dat de aanschaf van de Polaris velgen een goede koop was
met het oog op het verbeteren van de grip voor een evenement als de Elandrun. Dat grip belangrijk is, is voor mij wel gebleken, liever 100pk en (zo) veel (mogelijk)grip ten opzichte van 130pk (of meer) en continu over de vooras schuiven.
btw: dat handrembochtje bij die k*tbocht was een goede oplossing!
Volgend jaar weer.
Plaatjes van mijn eerste run(1 van 6), geen goede lijnen ivm ontbreken stuurbekrachtiging (gebroken/losgelopen krukas pulley), heb tijdens dat eerste rondje volgens mij wel 2/3 keer door het gras gereden. Nee ik was niet de 740 die de tijdmeetapparatuur meenam
Berichten: 1.780
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Citaat:Heb je nog de .63 behuizing?
't is een garret t3. En wat daar voor huis op zit heb ik geen idee van.
Ik heb het er met Jelmar ook even over gehad.En die had het ook over een Mitsu met een ander huis.
Maar pas als deze turbo z'n tijd heeft gehad gaan we daar aan denken.
Heb de centen (en de tijd) nu nodig voor ons nieuwbouwhuis.
Citaat:Dat grip belangrijk is, is voor mij wel gebleken, liever 100pk en (zo) veel (mogelijk)grip ten opzichte van 130pk (of meer) en continu over de vooras schuiven.
Ben nog drie rondjes met de rally 240 meegeweest.Tussen twee maagverdraaiingen door vroeg ik 'm waar nou de meeste winst te behalen was .
Hieruit bleek dat wegligging het allerbelangrijkst is en dat pk's nauwelijks van belang zijn.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 980
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 1.453
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
onze pix worden nog ontwikkeld
Berichten: 1.453
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Berichten: 643
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2008
Heej pracht foto vooral die eerste, een foto die niet mag missen in dit toppic
haha
een echte klassieker
Berichten: 658
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2008
nick740 schreef:Heej pracht foto vooral die eerste, een foto die niet mag missen in dit toppic
haha een echte klassieker
;D ;D