Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
b230ft & m90 in 245
Hey,

Was een beetje aan het zoeken en kwam dit tegen, ben zelf een b320ft in aan het bouwen in een 245,
met M90 bak, de motor zou moeten passen zit alleen met de verdelerkap, en die m90 bak daar zou ik de
stangen van moeten inkorten,

is iemand dit probleem al een keer tegengekomen??

Groetjeszz
Antwoord
Ando245 schreef:Hey,

Was een beetje aan het zoeken en kwam dit tegen, ben zelf een b320ft in aan het bouwen in een 245,
met M90 bak, de motor zou moeten passen zit alleen met de verdelerkap, en die m90 bak daar zou ik de
stangen van moeten inkorten,

is iemand dit probleem al een keer tegengekomen??

Groetjeszz

eigenlijk de verkeerde plek hier maar toch even vlug antwoord.

dat probleem is makkelijk op te lossen met originele volvo onderdelen.
tik de blok-plug uit het B230FT blok waar normaal bij de 240 de verdeler zit. kijk naar de as die je daar beneden ziet. meestal zul je er geen tandwiel zien zitten, soms wel. zit er geen tandwiel (op de plek waar de verdeler uitkomt), dan de tussenas van je 240 blok pakken. standaard 240 verdeler er in, maar die 'moet' wel overeenkomen met de versie van de injectie die je gaat gebruiken.

welk jaar is de 240 waar die motor in gaat? welk jaar is de B230FT? als de 240 van na ergens '86/87 is met LH 2.4 injectie, en de turbo motor van na 1989, dan is het makkelijk qua injectie/ontsteking, zo goed als plug and play qua computers en kabelboom, weinig werk om werkend te krijgen.
LH 2.4 injectie is te herkennen aan 0 280 000 016 op de luchtmassameter.

misschien beter dat een moderator even hier een nieuw topic van maakt... Smile

over het pas maken van een M90 is ook al een topic.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Mijn excusses,

Maar zeer zekers bedankt voor het doorverwijzen,
pas de eerste keer dat ik met een forum werk

Mvgr
Ando245
Antwoord
Leuk topic, veel succes! En ik hoop dat het goed gaat lukken!

Zou ook gaaf zijn als je soms even wat foto's kan posten. Dan kunnen we je nog meer helpen misschien. Maar ook gewoon leuk voor de kijkers thuis!

succes.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Heyz,

nou starten en lopen beetje met geweld maar mag ook wel als de uitlaat er nog niet op zit,

Ik heb de Hulpas van de 200F motor overgezet in de B230FT, de ontsteking kon ik hierdoor ook voorop het motorblok zetten net zoals
bij de 200F.

op z'n hollands gezegd poepen zonder drukken.

Nogmaals Hartelijk bedankt.
Groetjeszz
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)