Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kilometerstand terugdraaien / vooruit draaien
Mods mogen dit topic verwijderen in het geval dit topic niet gewenst is (ivm eventuele fraude of iets dergelijks ???).

Ik heb een nieuwe kilometerteller, aangezien de huidige niet meer goed functioneerd (dagteller en kilometerteller doen het soms, snelheidsmeter werkt wel).
De kilometerstand van de "nieuwe" staat op 282.000. De huidige staat op 141.000.
Ik wil of het tandwieltje wat kapot is overzetten en de huidige teller 2000 kilometer vooruit zetten (aangezien hij dit ongeveer gemist heeft). Of de nieuwe teller inbouwen, maar de kilometerstand terug draaien.

Is er iemand die me uit kan leggen hoe de kilometerstand te veranderen is?

Alvast bedankt.
Antwoord
Er zullen wel verschillende manieren zijn neem ik aan.
Een manier is met de boormachine. Je moet dan eigenlijk wel een klein stukje km tellerkabel hebben wat je in de boormachine klemt of je moet zelf iets maken wat precies in het gaatje past waar normaal de km tellerkabel in gaat.

Wel opletten dat de boormachine de goeie kant opdraait anders staat de teller straks een eind vooruit ipv terug Big Grin
Antwoord
of teller bijna helemaal uit elkaar halen en asje van de kleine tandwieltjes (die de cijfer-rollen verstellen) zijdelings iets uitschuiven.
je krijgt dan ruimte om de cijfers handmatig op jouw gewenste waarde te zetten.

Heb je trouwens een mechanische teller met kabel of elektronische met opnemer aan achteras?

of is het voor de bruine, dan heb je zeker een kabel, elektronisch is vlgs mij v.a. '87 of zoiets???
Antwoord
Een oude met kabel. Het is inderdaad voor de bruine. Is het veel werk om de teller helemaal uit elkaar te halen?
Antwoord
ja het is best een redelijk klusje.
maar als je eerst eens de oude uit elkaar haalt zou je eens droog kunnen oefenen.
ik kan wel een hele beschrijving geven maar ik denk dat je met boerenlogica een heel eind komt.

op marktplaats staat regelmatig een advertentie bij auto diversen / onderd. volvo van een jongen die tellers repareerd.
ik heb eens met hem gemaild over een ander probleempje en hij komt goed op mij over.
je zou hem eens kunnen vragen wat op stand zetten kost.
Antwoord
Dat zou ik inderdaad nog kunnen doen. Ik ga het eerst zelf proberen met de oude.
In ieder geval bedankt!
Antwoord
Misschien heb je wat aan de de foto's in de volgende link:

'85 and earlier 240 odometer repair
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Bedankt Rob, het ziet er erg duidelijk uit. Dat ga ik erbij houden.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Lekkende vooruit Bertone 2 2.298 7 March 2012, 18:27
Laatste bericht: henqui

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: