Topics: 33
Ik heb sinds kort een '69-er 144 automaat
De verlichting in de teller is kapot gegaan. Het dimmertje is stuk. Hoe kom ik hierbij?
Achter de teller-unit zitten 2 witte plastic schroeven. Door die los te draaien zou je de complete unit moeten kunnen verwijderen. Ik krijg dat niet voor elkaar. Hij blijft haken achter de dashboardrand en de stuurstang.
Wie heeft er advies of een tip om die dimmer te omzeilen zonder de complete teller te demonteren.
Alvast bedankt!
Topics: 163
Ik zal vanavond wat foto'tjes plaatsen, ik heb het laats ook gedaan.
nu even kort:
km kabel losmaken (draaien), stekkers eruit, kantelen+draaien, en naar je toe (door het gat zelf) eruit halen.
Inderdaad plastic schroeven losdraaien en stekkers (op verschillende plaatsen op de unit) en km-tellerkabel losdraaien (helemaal rechts).
Dan kun je de teller naar achterduwen...
En vervolgens draaien en kantelen:
Dimmer zelf vervangen/doorverbinden zou ik niet weten hoe dat moet.
Succes
Bedankt voor je reactie.
De ruimte achter de teller was zo krap dat ik de stekkers en kabels maar even heb gelaten voor wat het was. Ik zal morgen de boel eens lostrekken.
Groeten!
Topics: 176
Damn, en dit deed je met 100km/u?
Topics: 163

Dat is m'n geheugensteuntje. Normaal gesproken staat tie rond de 60, volgens de tom-tom is dat precies 50km/h, wel zo makkelijk met flitspalen.
Is overigens een standaard schuifje wat alle tellers hebben.
Topics: 44
dat schuifje heeft overigens alleen de 140 gehad dus is wel iets unieks nietwaar?
Volvo S70R B5234T4 M59
De dimmer zat vol corrosie en viel uit elkaar. Ik heb de contacten daarom rechtstreeks met elkaar verbonden. Die tellerlampen branden op volle sterkte toch al niet te enthousiast dus het zit prima zo.
Bedankt voor de tip.