Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sporadisch stilvallen.
#11
en zou het daar kunnen aan liggen dat hij sporadisch wilt stilvallen?
Antwoord
#12
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar aangezien de rest vd motor er goed onderhouden en weinig gebruikt uitziet zou de carb. een goede kandidaat zijn. Een Pierburg carb. zit ook vaak op de B230K en is minder ingewikkeld, maar dan moet je het hele inlaatspruitstuk meenemen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#13
de motor heeft momenteel 80800km op de teller staan :p
dus is in volvotermen nog niet eens ingereden...

het probleem zit er in dat momenteel mijn ouders er niet veel geld willen insteken,
en ik zelf ben informatica student dus alles behalve technisch aangelegd...

het zal dus afwachten worden,
als ik ooit werk heb, (volgend jaar ergens)
wordt de volvo normaal op mijn naam gezet, en wordt het werkelijk mijn volvo...

ik zou hem dan ook zo snel mogelijk op lpg willen laten gaan voor euhm,
jah, het verbruik :p...

(en over lpg heb ik ook nog enorm veel vragen)
Antwoord
#14
Even iets rechtzetten. De Pierburg op de B230K lijkt precies op de Solex Cisac, ook een dubbele downdraft carburateur met toeters en bellen.
Ik bedoelde de Pierburg CDUS op de B23/230A.

Wat je eens zou moeten doen is die regenboog aan vacuumslangetjes nalopen, en alle elektrische aansluitingen op de carb. schoonmaken (dat moet toch een beetje aansluiten bij je opleiding). De aansluiting van de luchtinlaat kan je er misschien even afhalen om er beter bij te komen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#15
Marc1970 schreef:Even iets rechtzetten. De Pierburg op de B230K lijkt precies op de Solex Cisac, ook een dubbele downdraft carburateur met toeters en bellen.
Ik bedoelde de Pierburg CDUS op de B23/230A.

Wat je eens zou moeten doen is die regenboog aan vacuumslangetjes nalopen, en alle elektrische aansluitingen op de carb. schoonmaken (dat moet toch een beetje aansluiten bij je opleiding). De aansluiting van de luchtinlaat kan je er misschien even afhalen om er beter bij te komen.

contacten schoonmaken kan ik inderdaad wel :p
kheb altijd wel zo'n lichte angst om toch iets stuk te maken :p

maar na mijn laatste examen morgen zal ik er mij eens mee bezig houden

(en terwijl mijn motorruimte wat schoonmaken, want echt proper issie toch neit Big Grin
Antwoord
#16
wat ik me ook ff afvroeg :p (dit topic kan evengoed: klak zijn vraagbak genoemd worden:p)

als jullie je volvo starten, hoe hard trilt bij jullie dan de versnellingspook (of soms zelfs de volledige wagen? )
de pook kan soms hevig heen en weer schudden,
en soms doet de volvo vrolijk mee, (niet zo prettig)

ik stel er mij soms toch vragen bij...
Antwoord
#17
De versnellingspook trilt nauwelijk.

Scheelt het of hij in zijn versnelling staat met je koppeling in, of ofdat hij in zijn vrij staat?
Antwoord
#18
hij trilt zoiezo hard,
in versnelling met koppeling in trilt hij hard
uit versnelling ook...

om het trillen te doen minderen is een klein beetje gas geven de oplossing...

als ik koude motor start met choke trilt hij zo, soms ook als hij warm staat.

het lijkt ook alsof hij pas normaal loopt als hij beetje gaspedaal krijgt....
Antwoord
#19
Slappe motor- en baksteun. Daarbij hoort iets schommelen wel bij onze auto's.


Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#20
Engine mount replacement

Leuk klussie, goed te doen, en niet duur (brug is wel handig).
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: