Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uitlaat vervangen, nu nog gasdicht!
Als het een originele Volvo-uitlaat is (in tegenstelling tot wat ik eronder zet ;D) dan zou de pasvorm zo goed moeten zijn dat ie zonder ook maar een likje kit te monteren is.
Als het bij andere auto's kan waarom dan immers bij een Volvo 240 niet Smile
Antwoord
IK ben eigenlijk wel benieuwd wat die uitlaat kompleet heeft gekost, mijn uitlaat vanaf gedeelte spruitstuk is tijdens vacantie gesneuveld in Italie , heb hem daar "provesorisch laten maken", manchetje eromheen laten lassen en dichtgesmeerd met pasta, (kosten 20 euri's) , rij er overigens nog mee.. Maar ik ben bang dat het gedeelte waar de katalysator zit ook binnenkort sneuvelt. En is een niet originele uitlaat zoveel slechter?
Antwoord
Ik heb een b230e, dus geen katalysator. Dat scheelt een hoop geld! Ik heb dus ook te maken met een lange voorpijp, deze koste een euro of 70 als ik het mij goed herinner. Die loopt dan door tot de demper net voor je achteras. Het stuk daarna koste mij 140 euro en is universeel, voor elke volvo uit de 240 reeks gelijk, staat er op Wink

Tsja, het prijsverschil was imo niet zo groot, verder kan ik er weinig over zeggen.. Ik weet niet wanneer de uitlaat er op gekomen is die ik er nu afgehaald heb.. Wat overigens ook een volvo uitlaat betreft..
Antwoord
als je stukken niet originele volvo uitlaat combineert met volvo uitlaat OF stukken van verschillende leveranciers erop zet (bijv. achterdemper van Walker, tussenstuk van Bosal etc) dan heb je sowieso pasproblemen.

Maar er vanuitgaande dat het een totale volvo uitlaat is heb ik nog 1 tip: als ik naar je foto kijk, dan zie ik dat de 2 pijpen niet loodrecht op elkaar staan: zaakkie staat licht hol. Super belangrijk dat het 100% recht staat, dan zover als mogelijk in elkaar schuiven. Evt. zou je wat montagekit kunnen gebruiken, maar zou niet hoeven. En zorg ervoor dat je de uitlaat eerst in z''n geheel met rubbers plaatst zonder alles vast te draaien, dan alles goed passend in elkaar schuiven en dan pas van voren alles aandraaien.

Laatste tipje: je kan de uitlaatklem het beste met de bout naar boven plaatsen ivm roest: bovenop minste water en dan weer het makkelijkst los te krijgen.

Succes
Antwoord
lichtelijk mosterd na de maaltijd, maar toch bedankt!

Zondag het hele zaakje weer uit elkaar gerost, echt helemaal uit elkaar. We zijn dus opnieuw begonnen. Ik had inderdaad wel de vorige keer alles eerst in elkaar geschoven en toen pas aangedraait maar idd op de foto lijkt ie niet helemaal recht te zitten. Nu zit het beter, met uitlaat montage kit er tussen. Raar spul is dat :S Maar dat wordt hard naarmate je er mee rijdt, en het klinkt in ieder geval helemaal dicht.

Groter probleem, waarom ik er nog niet mee rond reed, was de aansluiting op het spruitstuk. Dat probleem hebben we (denk ik) ook opgelost. De vorige die de uitlaat gemonteerd heeft heeft er iets van kit ofzo op de tapeinden gesmeerd. Hierdoor kreegik dus de moeren niet tot bovenaan toe terwijl het wel voelde of alles vast zat. Dat schoon staan maken, paar keer moer er op en af draaien met veel kruipolie totdat ie tot bovenaan toe wilde. Uitlaat er op, en met het handje voelt het allemaal lucht dicht.

Vandaag weer mee naar me stage geweest en klinkt allemaal prima. Wat een rust Wink Mis wel me schakelmoment nu sneller..

Probleem op spruitstuk was dus vuil op de tapeinden, en scheef gemonteerd misschien..
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Bobine met voorschakelweerstand te vervangen door bobine zonder voorschakelweerstand? Arjan. 48 19.283 31 May 2022, 17:39
Laatste bericht: Marc1970
  tussendemper vervangen adrianus240 2 2.311 25 July 2021, 20:54
Laatste bericht: Grey240Polar
  Volvo 230K vervangen door B230F Rafiq 5 4.791 15 July 2021, 16:57
Laatste bericht: Dopski
  940 B230FB waterpomp lekt na vervangen lonnebol 9 6.452 23 January 2021, 18:43
Laatste bericht: Volvo240
Photo distributie riem vervangen, positie tussenas? B200f superD 9 5.364 25 November 2020, 14:10
Laatste bericht: superD
  Uitlaat monteren heideltje 4 3.834 28 October 2019, 21:14
  Uitlaat Volvo 240 vervangen stoffel 12 12.013 2 July 2018, 20:05
  Vervangen van B200F door B230F. polestar-volvo 4 5.374 5 April 2018, 20:38
Laatste bericht: RM
  240 Slechte koude start na vervangen LMM henri84 25 21.032 17 February 2018, 16:36
Laatste bericht: henri84
  Simons uitlaat Bostel 4 4.392 26 January 2018, 17:00
Laatste bericht: Volvo240

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: