Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cruise Control
He Saint,
in het originele volvo accessoire boek uit 1984 staat de cruise control en er staat bij: NIET GESCHIKT VOOR TURBOMODELLEN

weet niet waarom.....
Antwoord
TheSaint77 schreef:als die cruise kapot is. Dan zou ik dat toch eens laten nakijken. Wellicht alleen draadbreuk ofzo. Ik heb geen idee, zitten er ook servo's in of hoe werkt dat precies?

Ik wil wel graag zo'n cruise. Maar onderaan de priorlijst. Net ff onder die witte knipperset! :-)

Dat tjekken is al gebeurd. Schijnen de nodige onderdelen 'verdwenen' te zijn. Garage had er geen enkele ervaring mee en kon er niets meer over zeggen. Daarom laat ik het nu maar even lopen. Helaas geen draadbreuk dus. Hoe de CC verder werkt: geen idee. Dat ie niet op de Turbo kan, staat ook in mijn accessoireboek uit '81 en zal dus wel kloppen....
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
Ticcie schreef:He Saint,
in het originele volvo accessoire boek uit 1984 staat de cruise control en er staat bij: NIET GESCHIKT VOOR TURBOMODELLEN

weet niet waarom.....

vaag...waarom zou dat zijn? Dat moet toch te doen zijn via ombouw. Kan ik niet een cruise uit een 740 erop planten? Ik wil wel de originele stuurstengel van de 240 met cc natuurlijk tegen die tijd.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Hoe zot het hiermee Jojoman? Ben je nog iets wijzer geworden?
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
d'r staat een nwe cruise control te koop op marktplaats.

Alleen heb ik niet heel veel vertrouwen in de verkoper...
Antwoord
Er zijn inderdaad meerdere cruisecontrolsets leverbaar geweest,
de set vanaf ?86 heeft een aansluiting voor snelheidssignaal en de oudere heeft er 2, de nieuwere heeft een vacuumpompje en een servo op het spruitstuk die de gasrol opentrekt bij de oudere is het volgens mij een electromotortje met een kabeltje.
Ik heb ook bij ons op het werk geinformeert voor een set voor een turbo er is een specialeset voor een turbo die daar op past en helaas niet meer leverbaar. Mischien kun je de onderdelen los nog wel kopen maar dan zal dat heel duur worden omdat deze bedoelt zijn om een bestaande te repareren.
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Ik heb een originele Cruise Control op mijn 245T zitten hoor....

Was toch wel een optie in Amerika?

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
thuur schreef:Ik heb een originele Cruise Control op mijn 245T zitten hoor....

Gr 8)

kijk, dat bedoel ik! Maar in EU zal die niet geleverd zijn af-fabriek. Ik heb nog wel interesse...maar ik ben huiverig omdat er meerdere versies zijn...of dat wel gaat passen enzo.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:
thuur schreef:Ik heb een originele Cruise Control op mijn 245T zitten hoor....

Gr 8)

kijk, dat bedoel ik! Maar in EU zal die niet geleverd zijn af-fabriek. Ik heb nog wel interesse...maar ik ben huiverig omdat er meerdere versies zijn...of dat wel gaat passen enzo.

Onderdelenlijst uit Vadis trekken en dealer bellen?

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)