Berichten: 281
Topics: 55
Lid sinds: Jun 2007
Overigens,
Welke revisie set voor mijn klauwen (voor) moet ik hebben als ik nog de originele klauwen heb? Op de site van VOMD en Scandcar vind ik alleen die voor Girling klauwen. Passen die ook in normale klauwen?
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Girling klauwen zijn de 'normale' klauwen op 95% vd 240's, te herkennen aan de veertjes door de remblokpennen en de hoofdletter G op de klauw.
Ik denk dat je met nieuwe remblokken een heel eind komt, die je nu hebt klinken als ijzer op ijzer. Nieuwe blokken duwen de zuigers een heel eind terug in hun boring, daar waar het hopelijk wat frisser is. Een wat gekraste schijf knapt ook erg op van een poosje remmen met nieuwe blokken.
Draai alle ontluchters wat los terwijl je de zuigers terug duwt,, dan duw je alle bruine drab eruit.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 281
Topics: 55
Lid sinds: Jun 2007
2 February 2012, 11:43
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 February 2012, 11:45 door Bassius.)
Marc1970 schreef:Girling klauwen zijn de 'normale' klauwen op 95% vd 240's, te herkennen aan de veertjes door de remblokpennen en de hoofdletter G op de klauw.
Ik denk dat je met nieuwe remblokken een heel eind komt, die je nu hebt klinken als ijzer op ijzer. Nieuwe blokken duwen de zuigers een heel eind terug in hun boring, daar waar het hopelijk wat frisser is. Een wat gekraste schijf knapt ook erg op van een poosje remmen met nieuwe blokken.
Draai alle ontluchters wat los terwijl je de zuigers terug duwt,, dan duw je alle bruine drab eruit.
Je bedoelt deze veertjes?
http://www.vomd.nl/index.php?main_page=p...ts_id=1001
Dan heb ik inderdaad die Girling, want zo'n bevestiging heb ik nu ook. Ben nu op m'n werk en kan helaas eventjes niet checken of ik Girling of ATE heb.
De vraag is nu of ik dus een 36mm of een 38mm versie heb. Het is een 244 uit '79 .... iemand enig idee? Wil ze het liefst vandaag bestellen zodat ik in het weekend aan de slag kan!
Berichten: 99
Topics: 8
Lid sinds: Jun 2015
Ik heb de mijne nu gereviseerd en nieuwe rubbers en zo, echter de stofkappen en bijbehorende veren glijden er gewoon met
rubber en al weer af, ook na grondig ontvetten, plus tussen de cilinders in passen die borgveren niet naast elkaar maar liggen
op elkaar, daardoor glijden ze er sowieso weer af.
heb ik nu verkeerde of hoe, het zijn niet originele setjes, maar die komen via een volvo garage uit belgie.
Is dit bekend en is er een work around voor, dan kan ik de klauwen weer monteren.
dank je alvast.
vrg kees
Berichten: 3.878
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
18 June 2016, 16:04
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 June 2016, 16:12 door jos245.)
Dat is helaas een bekend probleem. De remklauwen zijn ontworpen voor stofkappen met een stijve rand. Stofkappen met een zachte rand en bijbehorende losse veerringen hebben te weinig houvast .
In principe werkt dunne ijzerdraad nog beter dan die te grove veerringen.