Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
V70 2014
Hallo, ik heb een probleem met de abs van een v70 d2 2014 .

Ik reed aardig lang en toen kwam plotseling de fout abs.

Toen ik thuis was heb ik hem uitgelezen, en toen stond er : rechts voor incorrect part fitted.
Wheel sensor.

Nu heb ik deze beige sensor vervangen door een zwarte van biltema hier in noorwegen voor 25 eur sirka.
Deze zou passen.

Maar de fout gaat niet weg. 
Heb de fout verwijderd, maar hij komt gelijk weer op zonder met de auto te rijden.
Na een tijdje met de auto te rijden is de fout er ook nog.

De krans ziet er goed uit. 

Wat kan dit nou zijn?
Antwoord
Hallo Nisseman, welkom hier.

Waarschuwing voooraf: het gaat hier vooral over de wat oudere achetrwiel aangedreven Volvo's, zwaartepunt rond 100, 200, 700 en 900 series.

Dat gezegd hebbende toch een poging ook iets inhoudelijks te zeggen.
De melding is dat er een incorrct onderdeel op zit. Je geeft ook aan dat je een onderdeel vervangen hebt. Als de melding na vervangen ontstond lijkt het me duidelijk: het onderdeel is niet juist, of niet juist ingeregeld/aangeleerd in de computer?

Als je daarna pas vervangen hebt, vanwege die melding ligt het anders. Dan zou het bestaande onderdeel ineens niet herkend worden. Dat klinkt vreemd. Maar op basis van ervaring met XC70, 2.5T, 2005 weet ik dat er soms rare storingen en meldingen kunnen onstaan door slechter wordende contacten/solderingen in de rem-computer (Brake Control Module, BCM). Die regelt ook de ABS. Bij ons was het toen stuurhoek sensor (die wewrd slecht, en traden er wat willlekeurige meldingen op waarbij ABS en tractie-controle werden uitgezet. Vervangen van die module is mogelijk, maar moet dan ook weer ingeregeld via de softwareknat. onze is toen opnieuw door-gesoldeerd.

Hopelijk heb je hier wat aan....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
Oke ?
Dat wist ik niet Is opgelost nu.

De auto heeft citysafe en dan is de abs sensor rechts voor anders dan normaal. Dus niet hetzelfde als de linker sensor. Ook al heeft hij dezelfde koppeling en ziet er hetzelfde uit is hij toch anders. 

Had dus een sensor spesifikt voor rechts voor med kollisjonvarsel nodig hier.??
Bedankt??
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: