12 April 2025, 17:23
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 April 2025, 08:40 door Hanatarash.)
VERKOCHT!!!
Hij staat al op Autoscout, maar ik probeer het hier ook even. Heb hier mijn vorige 240 ook aan een mede-forummer verkocht.
Hierbij de advertentie: https://www.autoscout24.nl/aanbod/-5a596...bf2dd224f0
Ik knip en plak even de advertentietekst:
Bij deze in de verkoop, onze Volvo 240 GLT. Bouwjaar 1984, wat betekent dat we het hier hebben over een oldtimer, dus: belastingvrij. Hij rijdt daarnaast ook nog eens op gas, dus lekker goedkoop tanken.
Het betreft de GLT variant, wat betekent dat hij hetzelfde exterieur heeft als een Turbo, maar een andere motor. De kenners hebben het vast al gezien: hij heeft de "big nose".
De wagen start en loopt goed, rijdt/remt/stuurt prima, gewoon zoals een 240 hoort te rijden. Dit exemplaar heeft de B23E motor met 131pk waardoor je makkelijk meekomt in het huidige verkeer.
Groot voordeel t.o.v. veel andere 240's van deze leeftijd is de automatische versnellingsbak met overdrive. De meeste exemplaren uit de vroegere bouwjaren hebben een handgeschakelde 4-bak waarmee je bij 100km/u al rond de 3500 toeren zit. Dat geeft een hoop herrie. Deze GLT zit bij die snelheid rond de 2500 toeren. Dat rijdt naar mijn mening veel rustiger en relaxter.
De 240 is onderhouden door de regionale Volvo specialist (Charles Frickel in Mill, alias de Volvo Fluisteraar, voor de kenners
).
Een opsomming van een aantal van de uitgevoerde reparaties, naast het reguliere onderhoud:
- Nieuwe accu
- LPG verdamper revisie
- Stuurbekrachtigingspomp vervangen
- Remcilinder vervangen
APK eens in de twee jaar, nu nog geldig tot 01-2026.
De wagen is uiteraard niet perfect. Optisch gezien zijn er wel wat punten van aandacht. Ik heb geprobeerd die zo goed en eerlijk mogelijk op de foto's vast te leggen. De lak is op sommige punten niet helemaal mooi meer en er is wat roest op de bekende plekken. De bodem is echter knoephard!
Daarnaast heeft een vorige eigenaar een, laten we zeggen, creatieve oplossing gevonden voor het lekkende dakraam (veel voorkomend kwaaltje).
Je kan met deze wagen natuurlijk gewoon rijden zoals hij er nu bij staat, maar met een beetje tijd en aandacht aan het exterieur kan je er een échte eyecatcher van maken.
Waarom doen we 'm weg? Wij zijn echte 240 liefhebbers (dit is inmiddels alweer ons 4e exemplaar), maar we kiezen nu toch voor iets "moderns" in de vorm van een V70 Classic. Mogelijk gaan we daar spijt van krijgen.
De vraagprijs is €4750,-. Bieden mag uiteraard, maar wees redelijk. Op de vraag "Wat wil je er minimaal voor hebben" zal ik antwoorden: "Wat wil je er maximaal voor geven".
Kom gewoon eens langs om te kijken en rijden!
Hij staat al op Autoscout, maar ik probeer het hier ook even. Heb hier mijn vorige 240 ook aan een mede-forummer verkocht.
Hierbij de advertentie: https://www.autoscout24.nl/aanbod/-5a596...bf2dd224f0
Ik knip en plak even de advertentietekst:
Bij deze in de verkoop, onze Volvo 240 GLT. Bouwjaar 1984, wat betekent dat we het hier hebben over een oldtimer, dus: belastingvrij. Hij rijdt daarnaast ook nog eens op gas, dus lekker goedkoop tanken.
Het betreft de GLT variant, wat betekent dat hij hetzelfde exterieur heeft als een Turbo, maar een andere motor. De kenners hebben het vast al gezien: hij heeft de "big nose".
De wagen start en loopt goed, rijdt/remt/stuurt prima, gewoon zoals een 240 hoort te rijden. Dit exemplaar heeft de B23E motor met 131pk waardoor je makkelijk meekomt in het huidige verkeer.
Groot voordeel t.o.v. veel andere 240's van deze leeftijd is de automatische versnellingsbak met overdrive. De meeste exemplaren uit de vroegere bouwjaren hebben een handgeschakelde 4-bak waarmee je bij 100km/u al rond de 3500 toeren zit. Dat geeft een hoop herrie. Deze GLT zit bij die snelheid rond de 2500 toeren. Dat rijdt naar mijn mening veel rustiger en relaxter.
De 240 is onderhouden door de regionale Volvo specialist (Charles Frickel in Mill, alias de Volvo Fluisteraar, voor de kenners

Een opsomming van een aantal van de uitgevoerde reparaties, naast het reguliere onderhoud:
- Nieuwe accu
- LPG verdamper revisie
- Stuurbekrachtigingspomp vervangen
- Remcilinder vervangen
APK eens in de twee jaar, nu nog geldig tot 01-2026.
De wagen is uiteraard niet perfect. Optisch gezien zijn er wel wat punten van aandacht. Ik heb geprobeerd die zo goed en eerlijk mogelijk op de foto's vast te leggen. De lak is op sommige punten niet helemaal mooi meer en er is wat roest op de bekende plekken. De bodem is echter knoephard!
Daarnaast heeft een vorige eigenaar een, laten we zeggen, creatieve oplossing gevonden voor het lekkende dakraam (veel voorkomend kwaaltje).
Je kan met deze wagen natuurlijk gewoon rijden zoals hij er nu bij staat, maar met een beetje tijd en aandacht aan het exterieur kan je er een échte eyecatcher van maken.
Waarom doen we 'm weg? Wij zijn echte 240 liefhebbers (dit is inmiddels alweer ons 4e exemplaar), maar we kiezen nu toch voor iets "moderns" in de vorm van een V70 Classic. Mogelijk gaan we daar spijt van krijgen.
De vraagprijs is €4750,-. Bieden mag uiteraard, maar wees redelijk. Op de vraag "Wat wil je er minimaal voor hebben" zal ik antwoorden: "Wat wil je er maximaal voor geven".
Kom gewoon eens langs om te kijken en rijden!
244 GL '86 B230A - Berend - verkocht 2019
244 GL '90 B230F - Berend II - verkocht
245 DL '76 B21A - Berend Jan - verkocht
V70R '98 - verkocht
244 GLT '84
244 GL '90 B230F - Berend II - verkocht
245 DL '76 B21A - Berend Jan - verkocht
V70R '98 - verkocht
244 GLT '84