Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PAARHUIS
#11
probleem,
bij het demonteren van de cilkoppen  heb ik de krukas vastgezet met een 8mm boor in het daarvoor bestemde gat .
de distributiekettingen vastgezet met trekbandjes op de tandwielen ,dwz alles gefixeerd met trekbanden,
zodat alle tandwielen tov de kettingen  in positie bleven  bij het demonteren .
nu heb ik ws toch een fout gemaakt bij het monteren want wanneer ik cil 5 op tuimelen zet staat het merkteken op de krukaspoelie 2cm voorbij bdp.
een haynes werkplaatshandboek heb ik erbij maar ik vind de uiteenzetting over de timing nogal magertjes en mijn technisch engels houd ook niet over moet ik zeggen.
ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik een b28e heb en het haynesboek gaat over de b27volgens mij .want ik heb open ditributietandwielen en in het boek zijn ze dicht.
het enige wat ik me kan bedenken is dat er met de spanners wat fout gegaan is .
iemand nog tips of gerustellende woorden .want begin me een beetje zorgen te maken.
gr bergman
Antwoord
#12
toch geen probleem?
ik heb samen met een nog handiger maat , de versnellingsbak er weer achter gezet voor volledige steun aan de startmotor.
compressie gemeten en op alle 6 cilinders 10 bar .
dus ik ga ervan uit dat er geen probleem is en ga de prv weer inbouwen .
of het nu goed of slecht afloopt ik zal het voor de liefhebbers laten weten
Antwoord
#13
voor niks zorgen gemaakt de b28e loopt weer als nieuw , blijft keurig op temperatuur loopt en start op 6 cilinders.
dus eind al goed .
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)