27 November 2006, 17:03
Dag Turboliefhebbers,
Ik ben erachter gekomen dat ik een tot Turbo gemodificeerde standaard 240 estate heb uit bouwjaar 1992.
De lmm zit na de turbo en intercooler. Het blok is een standaard 200F waarvan ik niet zeker weet of de compressie verlaagd is. Maakt niet uit, voorzover ik kan beoordelen heb ik geen last van pingelen. De motor loopt mooi en goed. De auto wil vlot vooruit en ik hoop nog jarenlang plezier ervan te hebben.
Helaas brandt echter ook na resetten na verloop van tijd het lamdasondelampje. Uitlezing van de computer toont foutcode 1-2-1 en 2-1-2.
Dit gebeurt naar mijn idee vaak nadat de motor te hoog stationair heeft gedraaid. Warmeluchtprobleem LMM?
Zou het probleem worden opgelost als ik de lmm verplaats naar vóór de turbo i.p.v. er nu achter? Dus aan de zijde van het luchtfilter?
Zo ja, dan ga ik dit doen. Het verlengen van de kabels is geen probleem lijkt me. Alleen zit je met die slangen. Zijn die los te koop en op maat te maken incl. bochtwerk etc? Zo ja...waar?
Vast wel een sleutelaar aanwezig die me waardevolle tips kan geven!
groeten,
Peter van Doornum
P.S. Heb nu een mooie originele Volvo 245 bagagehoes...lekker belangrijk, maar toch!
Ik ben erachter gekomen dat ik een tot Turbo gemodificeerde standaard 240 estate heb uit bouwjaar 1992.
De lmm zit na de turbo en intercooler. Het blok is een standaard 200F waarvan ik niet zeker weet of de compressie verlaagd is. Maakt niet uit, voorzover ik kan beoordelen heb ik geen last van pingelen. De motor loopt mooi en goed. De auto wil vlot vooruit en ik hoop nog jarenlang plezier ervan te hebben.
Helaas brandt echter ook na resetten na verloop van tijd het lamdasondelampje. Uitlezing van de computer toont foutcode 1-2-1 en 2-1-2.
Dit gebeurt naar mijn idee vaak nadat de motor te hoog stationair heeft gedraaid. Warmeluchtprobleem LMM?
Zou het probleem worden opgelost als ik de lmm verplaats naar vóór de turbo i.p.v. er nu achter? Dus aan de zijde van het luchtfilter?
Zo ja, dan ga ik dit doen. Het verlengen van de kabels is geen probleem lijkt me. Alleen zit je met die slangen. Zijn die los te koop en op maat te maken incl. bochtwerk etc? Zo ja...waar?
Vast wel een sleutelaar aanwezig die me waardevolle tips kan geven!
groeten,
Peter van Doornum
P.S. Heb nu een mooie originele Volvo 245 bagagehoes...lekker belangrijk, maar toch!
olvo 245Turbo