Topics: 35
Achter de roostertjes van mijn kachel / ventilator zitten herfstbladeren. Nu, ik had al een vermoeden dat er best wat blad in het systeem zou kunnen zitten, maar nu zie ik ze ook echt zitten achter de kleine roostertjes die uiterst links en rechts in het dashboard zitten.
Dus.. roostertjes demonteren leek me al een eerste stap. Onder elk roostertje zit een sierstrip, en als ik die verwijder, is ÃÂÃÂn schroefje zichtbaar. Schroefje keurig losgeschroefd. Het roostertje zit dan al merkbaar losser, maar wat ik ook doe, ik krijg het ding er niet uit. :?: Geen van beide roostertjes, overigens. Wat doe ik fout? Mis ik ergens een schroefje of een aanluiting ofzo? Het hele dash moet er toch niet uit om die roostertjes aan te pakken? Het middenste, grootste, rooster heb ik nog niet aangeraakt.
Oja, het gaat om een B230F, modeljaar 1993.
Topics: 82
Ik heb alle blaadjes eruit gekregen met een ijzerdraadje, de kachel zelf en perslucht (en een beetje tijd). Laat je dashboard gewoon zitten waar het hoort.
Kijk eens IN de dorpel, kan je bereiken door de vloerbedekking op te tillen (dorpelbeschermplastic eraf trekken) en twee of drie grote plastic doppen los te trekken.
Onderaan zitten drie of vier uitstroomopeningen in de dorpel, kan je ook leegpeuteren met een draadje. Daarna met de tuinslang de dorpel een paar keer volspuiten en leeg laten lopen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 35
Marc vd Marel schreef:Ik heb alle blaadjes eruit gekregen met een ijzerdraadje, de kachel zelf en perslucht (en een beetje tijd). Laat je dashboard gewoon zitten waar het hoort.
Kijk eens IN de dorpel, kan je bereiken door de vloerbedekking op te tillen (dorpelbeschermplastic eraf trekken) en twee of drie grote plastic doppen los te trekken.
Onderaan zitten drie of vier uitstroomopeningen in de dorpel, kan je ook leegpeuteren met een draadje. Daarna met de tuinslang de dorpel een paar keer volspuiten en leeg laten lopen.
Dorpel stond ook nog op mijn lijst, bedankt.
Volgens Haynes kunnen de roostertjes er af, en het lijkt me toch een stuk makkelijker/grondiger werken, dus bij voorkeur toch die dingen even los :?
Topics: 36
Je kunt ook de ventilator op de hoogste stand zetten en een stofzuiger voor de mondjes houden
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Topics: 5
Beide roosters zitten met een nietje (jawel) aan de ventilatiebuizen vast, kwestie van stevig trekken dus. Zelf heb ik alle buizen eruit gehaald zodat ik alles goed schoon kon maken. Verder heb ik sneeuwkapjes geplaatst, bevalt me goed.
olvo 240 Polar - 1993 - Petrol Green - 350.000 + km.
Topics: 17
Ik had gisteren hetzelfde probleem (+ dat mijn kachel een vreemd aanlopend geluid maakte -WD40-). Ik heb het dashboardkastje eruit gehaald (ca. 6 schroefjes) zodat ik goed bij de ventielatiebuis kon. Deze eraf gehaald, rooster eruit gehaald, schoongemaakt, en terug geplaatst. Klaar is kees!
Topics: 74
Stom dat de auto's nooit fabrieks af met een interieur filter geleverd zijn. Nieuwere 240's hebben het toch wel? Die aanjagers gaan er sneller van aan de knoppen en die zijn al zo heerlijk te vervangen.. :twisted: Overigens heb ik zelf ook een sneeukapje, maar er komt nog steeds troep naar binnen. Als je stilstaat misschien niet meer, maar als je rijd wel. 'Schept' het zo allemaal die aanjager, oftewel de 'versnipperaar' in
Topics: 23
Dus zo'n sneeuwkapje werkt toch niet zo goed.........ik dacht op die manier van mijn bladprobleem af te zijn....
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=> gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978
Http://www.goldwingforum.nl
Topics: 20
Het is geen probleem om de plastic buis achter de roosters vrij te maken en dan de kachel aan te zetten. Dan ligt alles uit de buizen op de vloer.
Maar je probleem ligt op de radiator. Het makkelijkt is hier toch de roosters inhet midden te verwijderen. Er onstaat dan een opening waar je met een ZACHTE stofzuigerslag doorheen kan.
Die zuigt al het blad weg dat op je warmtewisselaar ligt.
[img][/img]