Topics: 9
Hallo mensen!
Ik vraag mij af alsof het normaal is dat wanneer ik de motor uitschakel er nog even door "geborreld" wordt. Alsof er nog iets uitmoet komen om echt helemaal uit geschakeld te zijn :oops:
Ik vind het niet erg hoor, ben enkel benieuwd.
Gr RenÃÂ
en blauwe van '93.
Topics: 23
Dat geborrel komt doordat je koelvloeistofniveau te laag is of doordat je koelsysteem onvoldoende op druk komt. Daardoor kan het water aan de kook raken. Check het systeem op lekkenn en check de dop op afdichten. Het kookpunt van water op 1 bar is namelijk 100 graden, het water kookt bij een druk van 1,1 bar pas op een hogere temperatuur. draai dus nooit de dop los bij een warme motor. het water raakt dan aan de kook waardoor het uit het reservoir spuit.
Topics: 9
Bedankt. Ik zal het morgen direct doorgeven aan de garage. Daar staat m'n auto nu omdat de cilinderkop aan vervanging toe was. Misschien had het ook daar wel iets mee te maken. Ik vond ook al dat de temp. aardig aan het schommelen was en dat de meter vaak hoog uitsloeg.
en blauwe van '93.
Topics: 23
Het een kan met het ander te maken hebben.....
Een lekke koppakking veroorzaakt luchtbellen in het circuit en kan inderdaad dit soort geluiden gaan geven. Een slingerende temperatuur komt door de bellen.