Topics: 5
Ik heb een dikke steen op de koplamp gehad met een serieuze barst als gevolg. Volgende keuring gaat ie er niet meer doorgeraken zo..
Iemand die een reserve lamp heeft liggen (240 uit '86) of mij de weg kan wijze naar een goeie (Benelux) webshop?
Hartelijk dank en fijne feesten,
Topics: 49
Ik was van de week nog in Musselkanaal bij een bangerracer voor onderdelen. Stellingen vol, genoeg koplampen.
De meeste gasten in de banger scene slopen alles netjes voor de onderdelenverkoop.
Check de groepen Volvo 240 onderdelen of Banger en bangerstox onderdelen op Facebook maar eens.
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Topics: 52
heb ik zo los liggen, omgeving Zwolle
Topics: 60
30 December 2019, 10:22
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 December 2019, 10:52 door Grey240Polar.)
(26 December 2019, 14:01)voorvolvo schreef: Ik heb een dikke steen op de koplamp gehad met een serieuze barst als gevolg. Volgende keuring gaat ie er niet meer doorgeraken zo..
Iemand die een reserve lamp heeft liggen (240 uit '86) of mij de weg kan wijze naar een goeie (Benelux) webshop?
Een nieuw glas kun je bij een willekeurige webshop in (klassieke) Volvo onderdelen probleemloos krijgen. Kijk voor je bestelt ook even naar de toestand van de reflectoren (vooral bovenin).
Beiden heb ik moeten vervangen bij mijn vorige 245 en die onderdelen bleken eenvoudig verkrijgbaar. O.a. bij R&D Carparts en andere webshops zoals Scandcar of Skandix (D).
Edit: Let op: het is me bij R&D Carparts niet duidelijk of het om een complete unit gaat of om het glas ("lens"). De prijs doet een lens vermoeden, maar de nummers verwijzen naar complete units. Beste om eerst even contact met hun op te nemen of het wel correct op de site staat. Een complete unit voor de prijs van een losse lens lijkt me nl. iets te mooi om waar te zijn.
Vergelijk bijv. de prijzen bij Skandix of Nordicar waar het wel meteen duidelijk is dat losse lenzen, reflectoren en complete units beschikbaar zijn.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Topics: 196
Ik heb zo'n lasagneschaal voor je liggen. Mag je hebben. Weet alleen uit mijn hoofd niet of hij links of rechts is. Kan ik komende zondag even naar kijken, als je nog interesse hebt.
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Topics: 82
Overigens wordt er in de APK alleen gevraagd naar een lichtbeeld, hoe de koplamp er verder uitziet is nie zo belangrijk. Ik heb jaren met een deftig plakbandje op de koplamp rondgereden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 5
5 January 2020, 09:18
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 January 2020, 09:22 door voorvolvo.)
(28 December 2019, 16:19)volvo245GLTturbo schreef: heb ik zo los liggen, omgeving Zwolle
Super, ik heb je pb gestuurd!
(26 December 2019, 21:19)ZOAB schreef: Ik was van de week nog in Musselkanaal bij een bangerracer voor onderdelen. Stellingen vol, genoeg koplampen.
De meeste gasten in de banger scene slopen alles netjes voor de onderdelenverkoop.
Check de groepen Volvo 240 onderdelen of Banger en bangerstox onderdelen op Facebook maar eens.
Lid gemaakt van de groep; bedankt!
(30 December 2019, 10:22)Grey240Polar schreef: (26 December 2019, 14:01)voorvolvo schreef: Ik heb een dikke steen op de koplamp gehad met een serieuze barst als gevolg. Volgende keuring gaat ie er niet meer doorgeraken zo..
Een nieuw glas kun je bij een willekeurige webshop in (klassieke) Volvo onderdelen probleemloos krijgen. Kijk voor je bestelt ook even naar de toestand van de reflectoren (vooral bovenin).
Beiden heb ik moeten vervangen bij mijn vorige 245 en die onderdelen bleken eenvoudig verkrijgbaar. O.a. bij R&D Carparts en andere webshops zoals Scandcar of Skandix (D).
Edit: Let op: het is me bij R&D Carparts niet duidelijk of het om een complete unit gaat of om het glas ("lens"). De prijs doet een lens vermoeden, maar de nummers verwijzen naar complete units. Beste om eerst even contact met hun op te nemen of het wel correct op de site staat. Een complete unit voor de prijs van een losse lens lijkt me nl. iets te mooi om waar te zijn.
Vergelijk bijv. de prijzen bij Skandix of Nordicar waar het wel meteen duidelijk is dat losse lenzen, reflectoren en complete units beschikbaar zijn.
Bedankt voor de tips, R&D heeft een betaalbare oplossing!