Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
gordelschakelaar in passagierstoel
Volgens mij moet er onder de rechterstoel een trekschakelaar zitten om het verklikker lampje van de gordel uit te zetten als er voldoende gewicht op de stoel zit.
Dit heb ik tenmisnte in mijn oude 244GLE, 1982 gezien.
In de 240SE estate van 1991 zie ik geen draadjes onder de stoel, wel van de stoelverwarming.
Weet iemand raad, zit dit er niet meer op bij de latere types of??
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
In de mijne van '84 zit het nog wel. Maar das maar 2 jaar later :roll:
Antwoord
Ik heb beide stoelen van hun plaats gehad en niks aangetroffen wat op zo'n draadje lijkt (MY 1989).
Bij mij reageert de verklikker alleen op de bestuurdersgordel. Is allemaal geregeld via de gordelhouders bij de handrem.

Marc
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
klopt Marc, bij mij ziet het er ook zo uit, maar dat lijkt mij niet standaard.
vandaar de vraag.
Iemand anders een antwoord
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
links zit er gewoon een schakelaartje in de gordelcatcher
en rechts zit er ook een alleen daar zit er onder in de stoel nog een extra schakelaar gemonteerd zodat als er iemand op de stoel zit het lampje/verklikker ook aan gaat die op zijn beurt als de gordel wordt aangedaan weer uit gaat

ik weet ook dat er vanaf ongeveer 1986 de schakelaar in de bijrijdersstoel niet altijd meer aanwezig was
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Dat bedoel ik dus Eric, ik zie bij mij ook geen enkel electra draadje naar toelopen.
het lijkt er dus op dat het in latere types dit niet altijd meer aanwezig was op de bijrijderstoel. Scheelt weer kan het ook niet kapot gaan
Antwoord
Mijn gordel verklikker doet het niet aan de bestuurders kant nou lees ik dat het in de gordelhouder zit. Maar moet er dan geen elctra draadje lopen vanaf de houder ? Dit is bij de mijne niet het geval. De bijrijders kant doet het wel
Volvo 240 GLE 1983 -121.000 KM<br />http://www.mijnalbum.nl/Album=YNI4JZ4D
Antwoord
Hebben we toch iets unieks: In mijn 88'er zat (verleden tijd....) ook zo'n schakelaar. Dacht toen dat die van de stoelverwarming was, maar bij het opknappen van de stoelen bleek het dus die trekschakelaar te zijn. Omdat de bedrading van die schakelaar niet te vinden was en (volgens mij) de schakelaar in de gordelklem aan de rechterzijde ontbrak (ding heeft uiteindelijk alleen maar nut als ze gecombineerd worden) heb ik hem eruit gegooid en weggemikt.
`88 245, B230K, M47
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: