Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Banjobout afgebroken
#21
Dat is niet wat ik bedoel idd.
Na het opkrikken stuurt het de eerste paar keer even vreemd.
Niets om druk om te maken.
Antwoord
#22
Dopski, heb je het nu alleen over het draaien tijdens het ontluchten?

Dan bedoel ik toch iets anders. Elke keer tijdens het uitparkeren heb ik last van dat schokken.
Zal morgen eens kijken of mijn banden aanlopen in de wielkast of daar sporen van zijn. Zal de banden eerst even natmaken.

Het zou kunnen maar het is wel vreemd dat dat kan.
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#23
Ik bedoelde het "schrapen" van de banden op het wegdek, niet in de wielkast.
Het Ackerman-principe zou dat schrapen moeten voorkomen, maar ik weet niet of en zo ja hoe exact dat door Volvo is toegepast.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord
#24
(14 July 2019, 22:59)Nicolaas H schreef: Dopski, heb je het nu alleen over het draaien tijdens het ontluchten?

Dan bedoel ik toch iets anders. Elke keer tijdens het uitparkeren heb ik last van dat schokken.
Zal morgen eens kijken of mijn banden aanlopen in de wielkast of daar sporen van zijn. Zal de banden eerst even natmaken.

Het zou kunnen maar het is wel vreemd dat dat kan.

Nee niet tijdens ontluchten, kort na het sturen tijdens opgekrikt. Iets wat zichzelf na een km oplost.

Stuiteren over de straat is inderdaad ook zo'n bekend "probleem" dat erbij hoort.
Antwoord
#25
Ja het is gewoon een soort wringen van de band omdat hij zo haaks om wordt gedwongen probeer maar eens met wat minder stuuruitslag uit te draaien dan heb je er wss geen last van.
Is idd "normaal" zou je een lagere bredere band nemen of een band met steviger wang dan zul je hier ook minder last van hebben.
Antwoord
#26
Mmm, dat zet me aan het denken. De wegenwacht had mijn riem van de stuurbekrachtiging eraf gehaald zodat ik zonder 'oliespuiter' onder de motorkap naar de garage kon rijden.
Om het sturen zonder bekrachtiging wat makkelijker te maken had hij mijn voorbanden tot 3 bar opgepompt. [Wel weer terugbrengen naar normaal na de reparatie had hij nog gezegd. Heb nog niet gedaan. Misschien heeft het een gunstig effect als ik weer terugga naar 2.3 bar.
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)