---
-
|
Marc volgens mij heb ik die voor je. Ik ga even kijken bij mijn foto’s
Deze soms, de laatste nr’s komen overeen. Hij zat op mijn california import 245. Heeft het altijd gedaan en ligt nu te verstoffen. Doe maar een goed bod en hij is van jou. Ze zijn zeldzaam op de 2e hands markt omdat er niet veel K-jet meer in de omloop is. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
25 February 2019, 12:04
Onderdelen zijn al gauw kapot bij de garage, omdat vervangen hun eerste oplossing is, denk ik. Die regeldingen hebben ook nog wel s te lijden van vervuiling en slechte afstelling. Bij de oudere LH is het stationair nog grotendeels geregeld met de gasklep, zie: https://www.brickboard.com/FAQ/700-900/E...ndBaseIdle
De 0280140500/501/520 werken allemaal hetzelfde zegt men hier: https://www.brickboard.com/RWD/index.htm...show_all=1
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
25 February 2019, 12:30
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 February 2019, 12:37 door marc-f.)
(25 February 2019, 12:04)Marc1970 schreef: Onderdelen zijn al gauw kapot bij de garage, omdat vervangen hun eerste oplossing is, denk ik. Die regeldingen hebben ook nog wel s te lijden van vervuiling en slechte afstelling. Bij de oudere LH is het stationair nog grotendeels geregeld met de gasklep, zie: https://www.brickboard.com/FAQ/700-900/E...ndBaseIdle Bedankt voor je bericht. Ik zie dat "mijn" nummer wordt opgevolgd door hetzelfde nummer maar de laatste 0 is een 1 geworden. Die zijn nog wel beschikbaar, zelfs in Nederland! Even betreffende het verhaal dat hij "kapot" zou zijn; Hij loopt koud te hoog stationair, wat ze doen is de luchtslang dichtknijpen naar beschreven onderdeel. Daarna loopt die goed. Is dit een logische beredenering? Gr Marc
25 February 2019, 13:53
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 February 2019, 14:13 door Marc1970.)
Die van RM heeft wel een een heel mooi patina!
De test weet ik niet, maar wat deze klep doet is wat extra lucht doorlaten als het 'standaard' stationair te laag dreigt te worden, in geval de airco draait voor het stoplicht bijvoorbeeld. Ik kan me voorstellen dat de schuif in de regelklep net niet sluit door olie/vuil/roet aanslag. Dit aan/uit wordt geregeld met een schakelaar bij de gasklep en een thermoschakelaar op het blok. Deze extra luchtflow voorziening heeft een eigen ECU, het hele spul bij elkaar heet Constant Idle Speed (CIS). Handboek TP30363 is er helemaal aan gewijd. Dus ja, het lijkt erop dat ergens in het CIS systeem iets mis gaat maar om daar gelijk de klep de schuld van te geven is voorbarig. Volvo stelt zelf dat de meeste problemen zitten in (een van de vele) stekkers en verbindingen. En viezigheid via de carterventilatie.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
25 February 2019, 18:53
En anders Asterix hier eens vragen. Heeft ook nog een of 2 turbo’s aan onderdelen..
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch .. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Gebruikers die dit topic lezen: