Topics: 74
Ik hoorde dat fabrieksgeleverde b21et intercooler motoren anders werden afgeleverd dan b21et zonder intercooler i.v.m. de hogere druk in het blok. Iemand die hier meer van weet? En zou dit nog wat uitmaken als ik een intercooler in mijn auto zet?
Topics: 135
volgens mij is er niets anders...dan alleen de intercooler. Dat weet ik vrijwel zeker. Dus er is geen consequentie, alleen je benzinemengsel moet je aanpassen...anders krijg je een te arm mengsel. Dus gewoon afstellen na montage van de IC.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 44
ik weet ook niet anders dan dat ze gewoon hetzelfde waren
wel weet ik dat de intercooler op de ô85er b21ft in amerika standaard was
en als optie te leveren was op de b19et in italy en de b21ft uit finland
Volvo S70R B5234T4 M59
nergens gehoord of gelezen dat het blok anders zou zijn en ook hier in NL kon je de intercooler als accessoire bestellen.
Las wel dat in USA de versies met intercooler (vlgs mij de laatste jaren standaard) een lichter vliegwiel zouden hebben?
Topics: 44
ik weet alleen dat de koppeling van een b21ft met intercooler anders is dan een zonder intercooler maar over dat vliegwiel heb ik niets gehoort of gevonden maar het zou kunnen
Volvo S70R B5234T4 M59
Topics: 74
Ik zal die man nog es vragen hoe ie er bij komt.
de koppeling is anders doordat een ander en dunner vliegwiel is gemonteerd - staat ergens vermeld op de ipd site.