31 December 2017, 14:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31 December 2017, 14:42 door Maurice van Mourik.)
Beste Volvofanaten,
Ik ben Maurice, woon in Enschede samen met mijn man Oscar , 5 katten en drie kippen.
Ben Buschauffeur van beroep en heb jarenlang -en nog steeds- Citroën gereden.
Ik raakte een beetje uitgekeken op mijn dagelijkse spotgoedkope kilometervreter/barrel (citroën ZX 19 Diesel) en had mij in de zomervakantie al plechtig voorgenomen om een 240 te kopen.
Nu had ik niet zo zeer de wens voor een Sedan of een Estate, enkel de staat deed er toe.
Afgelopen week besloot ik eens in de auto te stappen om een 245 GL 2.0 op LPG te gaan bekijken, maar die viel ZO tegen dat ik binnen 5 minuten weer in mijn auto, aanvankelijk om terug naar huis te gaan...
Jammer van de tijd dacht ik en ik pakte de smartphone er eens bij om op Marktplaats binnen een straal van 50KM rondom Lievelde waar de Volvo stond eens te kijken wat er nog meer te koop stond.
Dat leverde een 245GLT uit '93 op , ook met een B200k alleen wel op benzine.
Proefgereden en gekocht!
Kilometerstand nu 367*** en boekjes afgestempeld tot medio '17 !
Er valt nog wel één en ander aan te klussen , maar geen rottigheid, slechts de onderkant van de deuren heeft milde -niet door- roest die prima valt te behandelen.
Ik zou me met een perfecte auto alleen maar vervelen en dus pak ik stukje bij beetje wat klusjes aan.
Het begon met de gaskabel, die stond te strak, was stroef waardoor de gasklep steeds rond de 2000 toeren bleef hangen, razend irritant en binnen 5 minuten gefixt!
Next: Bagagerolhoes opgespannen, als je eenmaal weet hoe het moet is het reuze eenvoudig!
Nu moet ik nog dringend de kilometertellerbak nakijken, er zit een contact aan de achterkant dat het hele paneel uit laat vallen, de richtingaanwijzerlampen beginnen beide te branden evenals het grootlicht lampje, de kilometerteller zwabbert dan alleen nog maar wat op en neer.
Kunnen d'r gelijk nieuwe lampjes in!
Het kachelpaneel is ook van achteren af verlicht neem ik aan? Daar moet nu alles op de tast.
Ik ben Maurice, woon in Enschede samen met mijn man Oscar , 5 katten en drie kippen.
Ben Buschauffeur van beroep en heb jarenlang -en nog steeds- Citroën gereden.
Ik raakte een beetje uitgekeken op mijn dagelijkse spotgoedkope kilometervreter/barrel (citroën ZX 19 Diesel) en had mij in de zomervakantie al plechtig voorgenomen om een 240 te kopen.
Nu had ik niet zo zeer de wens voor een Sedan of een Estate, enkel de staat deed er toe.
Afgelopen week besloot ik eens in de auto te stappen om een 245 GL 2.0 op LPG te gaan bekijken, maar die viel ZO tegen dat ik binnen 5 minuten weer in mijn auto, aanvankelijk om terug naar huis te gaan...
Jammer van de tijd dacht ik en ik pakte de smartphone er eens bij om op Marktplaats binnen een straal van 50KM rondom Lievelde waar de Volvo stond eens te kijken wat er nog meer te koop stond.
Dat leverde een 245GLT uit '93 op , ook met een B200k alleen wel op benzine.
Proefgereden en gekocht!
Kilometerstand nu 367*** en boekjes afgestempeld tot medio '17 !
Er valt nog wel één en ander aan te klussen , maar geen rottigheid, slechts de onderkant van de deuren heeft milde -niet door- roest die prima valt te behandelen.
Ik zou me met een perfecte auto alleen maar vervelen en dus pak ik stukje bij beetje wat klusjes aan.
Het begon met de gaskabel, die stond te strak, was stroef waardoor de gasklep steeds rond de 2000 toeren bleef hangen, razend irritant en binnen 5 minuten gefixt!
Next: Bagagerolhoes opgespannen, als je eenmaal weet hoe het moet is het reuze eenvoudig!
Nu moet ik nog dringend de kilometertellerbak nakijken, er zit een contact aan de achterkant dat het hele paneel uit laat vallen, de richtingaanwijzerlampen beginnen beide te branden evenals het grootlicht lampje, de kilometerteller zwabbert dan alleen nog maar wat op en neer.
Kunnen d'r gelijk nieuwe lampjes in!
Het kachelpaneel is ook van achteren af verlicht neem ik aan? Daar moet nu alles op de tast.