Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Maurice uit Enschede (245GLT '93)
#1
Beste Volvofanaten,

Ik ben Maurice, woon in Enschede samen met mijn man Oscar , 5 katten en drie kippen.
Ben Buschauffeur van beroep en heb jarenlang -en nog steeds- Citroën gereden.

Ik raakte een beetje uitgekeken op mijn dagelijkse spotgoedkope kilometervreter/barrel (citroën ZX 19 Diesel)  en had mij in de zomervakantie al plechtig voorgenomen om een 240 te kopen.  
Nu had ik niet zo zeer de wens voor een Sedan of een Estate, enkel de staat deed er toe.

Afgelopen week besloot ik eens in de auto te stappen om een 245 GL 2.0 op LPG te gaan bekijken, maar die viel ZO tegen dat ik binnen 5 minuten weer in mijn auto, aanvankelijk om terug naar huis te gaan...
Jammer van de tijd dacht ik en ik pakte de smartphone er eens bij om op Marktplaats binnen een straal van 50KM rondom Lievelde waar de Volvo stond eens te kijken wat er nog meer te koop stond.

Dat leverde een 245GLT uit '93 op , ook met een B200k alleen wel op benzine.

Proefgereden en gekocht!  Heart

   

Kilometerstand nu 367*** en boekjes afgestempeld tot medio '17 !

Er valt nog wel één en ander aan te klussen , maar geen rottigheid, slechts de onderkant van de deuren heeft milde -niet door-  roest die prima valt te behandelen.
Ik zou me met een perfecte auto alleen maar vervelen en dus pak ik stukje bij beetje wat klusjes aan.
Het begon met de gaskabel, die stond te strak, was stroef waardoor de gasklep steeds rond de 2000 toeren bleef hangen, razend irritant en binnen 5 minuten gefixt!
Next:  Bagagerolhoes opgespannen, als je eenmaal weet hoe het moet is het reuze eenvoudig!
       
Nu moet ik nog dringend de kilometertellerbak nakijken, er zit een contact aan de achterkant dat het hele paneel uit laat vallen, de richtingaanwijzerlampen beginnen beide te branden evenals het grootlicht lampje, de kilometerteller zwabbert dan alleen nog maar wat op en neer.
Kunnen d'r gelijk nieuwe lampjes in!

Het kachelpaneel is ook van achteren af verlicht neem ik aan?   Daar moet nu alles op de tast.
Antwoord
#2
Mooie station. De motor zal denk ik een B230F zijn? Of is er toch nog een carburateurmotor geleverd in het laatste bouwjaar?

Het kachelpaneel heeft verlichting inderdaad. Ook daar kan je eenvoudig de gloeilampjes vervangen.
Antwoord
#3
B200e  , slip of the pen, natuurlijk ;-)
Antwoord
#4
Mooie baksteen!
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
#5
(1 January 2018, 14:23)Maurice van Mourik schreef: B200e  , slip of the pen, natuurlijk  ;-)

Zal zeker wel een F motor zijn met LH. Dacht dat de B200E tot 90 in zowel de 240 als 740 was geleverd.

Tenzij deze 240 uit een italiaanse voorraad is gehaald. Daar wilde ze liever de pittiger 200E ipv 200F
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#6
Mooie tank en welkom. heb zelf ook een 245 GLT uit 93, woonachtig in dezelfde omgeving. Neem mn grijze tank wel ns mee naar mn werk in Enschede. Prima snelwegvervoer.
_____________
'93 245 GLT B200F M47
'09 C30 1.6D Sport
Antwoord
#7
(4 January 2018, 11:48)DeBroeze schreef: Mooie tank en welkom. heb zelf ook een 245 GLT uit 93, woonachtig in dezelfde omgeving. Neem mn grijze tank wel ns mee naar mn werk in Enschede. Prima snelwegvervoer.

Leuk!  Als je er op let zijn ze er best nog wel veel   Smile

Ik rij voor mijn werk niet zoveel, voornamelijk pendelen tussen Enschede (woonplaats) en Hengelo of Oldenzaal om te werken.
Misschien dat ik komende winter/voorjaar nog weer naar Utrecht "moet" om te werken en daarvoor is het een fijne reiswagen ook al loopt 'ie niet heel goedkoop.  Dat kan ik wel wegzetten tegen het rijplezier overigens.

Voor de zomermaanden heb ik er nog een héél oud Citroënnetje Visa bij uit 1984 Big Grin
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: