Berichten: 349
Topics: 76
Lid sinds: Jul 2010
Afgelopen weekend heb ik eindelijk mijn achterklep vervangen door een exemplaar wat niet gescheurd is. Om het goed te doen heb ik ook gelijk de kabelboom en het rubber vervangen en dat laatste geeft nu een probleem. Het is een origineel rubber ( Volvo nummer 1372058) wat rondom de achterklep zit. Als ik de klep sluit komt het rubber tussen de carrosserie en de achterklep waardoor deze niet goed sluit. De klep zit er verder helemaal recht in. Wat mij vooral opvalt is dat het rubber een ander profiel heeft dan het rubber dat er oorspronkelijk inzat. Heeft iemand anders hier ervaring mee en een oplossing? Het gaat om een 240 station uit 1993.
Berichten: 42
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2014
(25 April 2017, 10:04)DanielR schreef: Afgelopen weekend heb ik eindelijk mijn achterklep vervangen door een exemplaar wat niet gescheurd is. Om het goed te doen heb ik ook gelijk de kabelboom en het rubber vervangen en dat laatste geeft nu een probleem. Het is een origineel rubber ( Volvo nummer 1372058) wat rondom de achterklep zit. Als ik de klep sluit komt het rubber tussen de carrosserie en de achterklep waardoor deze niet goed sluit. De klep zit er verder helemaal recht in. Wat mij vooral opvalt is dat het rubber een ander profiel heeft dan het rubber dat er oorspronkelijk inzat. Heeft iemand anders hier ervaring mee en een oplossing? Het gaat om een 240 station uit 1993.
Ik heb geen oplossing, maar ik heb het rubber met datzelfde Volvonummer net binnen gekregen. Inderdaad een ander profiel, en bovendien niet, zoals het origineel, uit een stuk, tot mijn verbazing, want het werd aangeboden als origineel Volvo-onderdeel.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Er wordt een hoop spul verkocht met vage formuleringen als 'origineel voor Volvo'. Origineel Volvo komt in blauwe doosjes met blauwe stickers. Skandix beweert de originele te hebben:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/bod...d/1006453/
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 42
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2014
24 June 2017, 16:52
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 June 2017, 16:53 door WimB.)
(24 June 2017, 15:39)Marc1970 schreef: Er wordt een hoop spul verkocht met vage formuleringen als 'origineel voor Volvo'. Origineel Volvo komt in blauwe doosjes met blauwe stickers. Skandix beweert de originele te hebben: http://www.skandix.de/en/spare-parts/bod...d/1006453/
Dit bedrijf ook, maar het rubber is niet uit één stuk, zoals wat er 'normaal' in zit. Kwam in een plastic zak met een blauwe Volvosticker met nummer erop.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Origineler wordt het niet. Vreemd.
Vreemd ook dat deze rubbers zo te zien nog nieuw gemaakt worden. Meeste 240 onderdelen komen inmiddels uit ECRIS, Volvo's opslag. Ze hebben het onderdeel om een of andere reden gewijzigd, maar niet ten goede.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 349
Topics: 76
Lid sinds: Jul 2010
Ik moet zeggen dat het na een aantal weken wel goed gaat. Blijkbaar moet het rubber zich nog zetten ofzo.
Berichten: 42
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2014
15 August 2017, 14:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 August 2017, 14:41 door WimB.)
Mijn nieuwe rubber heb ik er weer afgehaald. Het bleef maar tussen klep en carrosserie komen. Een oude van de sloop gehaald, uit een (1) stuk, dus gasveren los, maar nu het probleem: hoe krijg je de ruitenwisserleiding los?
Berichten: 42
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2014
Gevonden (ik bedoelde de ruitensproeierl
eiding): er zit een verbindingsstukje achter het zijpaneel rechts. Daar kan je de leiding loshalen, eruit trekken, en het rubber erachter doen. Zit nu weer mooi!