8 March 2017, 00:31
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 March 2017, 17:02 door JSV Zvezda.)
Hallo ik ben Jaap en in het bezit van een Volvo 760.
Vorig jaar kocht ik deze dame als projectauto om een V8 in te bouwen. Dat is gelukt na flink wat gepruts. Een ford 302 V8 kon ik inclusief bak kopen en vanaf toen was het vooral (aan)passen en meten. Vlak voor de verplichte winterstop voor de eerste keer dwars over de rotonde.... Was echt een mooi moment.
Eerlijk gezegd is er nog 1 uitdaging en dat is de eindoverbrenging. Ik heb gekozen voor een 3 bak automaat omdat die zonder aanpassing in de auto past. Echter de combinatie van een 1:1 verhouding met een origineel volvo 3. 54 diff (1031) is niet optimaal qua toerental. Ik hoop via dit forum wat meer duidelijkheid te krijgen wat er mogelijk is qua ratios. Met een diff van 2.21 zou ik goed zitten om lekker te cruisen. Dus mocht iemand de kennis hebben dan hoor ik graag een reactie.
Even kris kras wat foto's gepakt ter aanvulling.
mvg Jaap.
https://www.dropbox.com/sc/lermgtiox625v...JTKXRtQ6ka
Vorig jaar kocht ik deze dame als projectauto om een V8 in te bouwen. Dat is gelukt na flink wat gepruts. Een ford 302 V8 kon ik inclusief bak kopen en vanaf toen was het vooral (aan)passen en meten. Vlak voor de verplichte winterstop voor de eerste keer dwars over de rotonde.... Was echt een mooi moment.
Eerlijk gezegd is er nog 1 uitdaging en dat is de eindoverbrenging. Ik heb gekozen voor een 3 bak automaat omdat die zonder aanpassing in de auto past. Echter de combinatie van een 1:1 verhouding met een origineel volvo 3. 54 diff (1031) is niet optimaal qua toerental. Ik hoop via dit forum wat meer duidelijkheid te krijgen wat er mogelijk is qua ratios. Met een diff van 2.21 zou ik goed zitten om lekker te cruisen. Dus mocht iemand de kennis hebben dan hoor ik graag een reactie.
Even kris kras wat foto's gepakt ter aanvulling.
mvg Jaap.
https://www.dropbox.com/sc/lermgtiox625v...JTKXRtQ6ka