Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Introductie
#1
Hallo ik ben Jaap en in het bezit van een Volvo 760.

Vorig jaar kocht ik deze dame als projectauto om een V8 in te bouwen. Dat is gelukt na flink wat gepruts. Een ford 302 V8 kon ik inclusief bak kopen en vanaf toen was het vooral (aan)passen en meten. Vlak voor de verplichte winterstop voor de eerste keer dwars over de rotonde.... Was echt een mooi  moment.

Eerlijk gezegd is er nog 1 uitdaging en dat is de eindoverbrenging. Ik heb gekozen voor een 3 bak automaat omdat die zonder aanpassing in de auto past. Echter de combinatie van een 1:1 verhouding met een origineel volvo 3. 54 diff (1031) is niet optimaal qua toerental. Ik hoop via dit forum wat meer duidelijkheid te krijgen wat er mogelijk is qua ratios. Met een diff van 2.21 zou ik goed zitten om lekker te cruisen. Dus mocht iemand de kennis hebben dan hoor ik graag een reactie. 

Even kris kras wat foto's gepakt ter aanvulling.

mvg Jaap.

https://www.dropbox.com/sc/lermgtiox625v...JTKXRtQ6ka
Antwoord
#2
Gaaf, ik kan de foto's helaas niet zien op mijn mobiel.
Je achteras is een dana dus bijna alle verhoudingen zijn mogelijk.
Je motor is een Windsor en een overdrive automaat is ook goed te vinden.
Volvo heeft geen achteras wat in de buurt komt met jouw eind overbrenging dus dat gaat ook geld kosten.
Geld wat je ook in een 4 traps automaat kunt steken.


Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#3
(8 March 2017, 11:54)Jerry schreef: Gaaf, ik kan de foto's helaas niet zien op mijn mobiel.
Je achteras is een dana dus bijna alle verhoudingen zijn mogelijk.
Je motor is een Windsor en een overdrive automaat is ook goed te vinden.
Volvo heeft geen achteras wat in de buurt komt met jouw eind overbrenging dus dat gaat ook geld kosten.
Geld wat je ook in een 4 traps automaat kunt steken.


Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk

Hoi Jerry, zal de foto's even opnieuw uploaden.
Een AOD bak is inderdaag goed te vinden echter daarvoor moet de baktunnel wel flink bewerkt worden en de aandrijfas weer een stukje korter gemaakt. De huidige C4 bak past er zo in zonder noemenswaardige aanpassingen en is nagenoeg nieuwe. Vandaar de keuze. Ook is de mechanische overdrive van een AOD erg kwetsbaar als hij net niet helemaal goed afgesteld is.

Ik zag dat een Dana 35 wel in de buurt van de gewenste ratio komt. Dus misschien is daar nog wat mee te prutsen/combineren?
Antwoord
#4
Volgens mij heb jij een dana 31, ff googelen op ring pinion dana 31.
De prijs valt ook mee, maar het moet nog wel ingebouwd worden en dat schijnt een specialisten werkje te zijn en best kostbaar.
Maar als je dan toch bezig bent, meteen een locker erin? 😀
Heb jij de standaard gietijzeren in en uitlaat spruitstukken nog op je motor zitten?
Die dingen wegen loodzwaar en zou ik snel vervangen

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#5
(8 March 2017, 18:45)Jerry schreef: Volgens mij heb jij een dana 31, ff googelen op ring pinion dana 31.
De prijs valt ook mee, maar het moet nog wel ingebouwd worden en dat schijnt een specialisten werkje te zijn en best kostbaar.
Maar als je dan toch bezig bent, meteen een locker erin? ?
Heb jij de standaard gietijzeren in en uitlaat spruitstukken nog op je motor zitten?
Die dingen wegen loodzwaar en zou ik snel vervangen

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk

Inlaat ontsteking  en carburateur zijn vv. Voor de uitlaat spruitstukken wacht ik nog even en dan icm alu koppen van  AFR. Die flowen ruim boven de 300 pk in de juiste setting. Ik ga es kijken wat er mogelijk is. Komt vast goed allemaal.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)