20 February 2016, 14:01
Allereerst zou ik in de vacuum aansluiting van de rembekrachtiger geen t-stuk plaatsen zoals voor gesteld. Je krijgt dan namelijk een vacuum lek want je blok is min of meer een open verbinding. Door dit vacuum lek raak je dan remkracht kwijt.
Ten tweede werkt deze carterontluchting zoals het bij jou zit ook wel. Immers in je motor ontstaat overdruk door blow-by via de zuigerveren en in je luchtfilter is er altijd een luchtstroom (als je motor loopt) naar je carb en worden de ontstane gassen gelijk weer mee gezogen in de motor.
Ten derde ga je of je nu wel of niet een 100% werkende carterventilatie hebt hier nooit het extreme olie verbruik mee oplossen. Even in het kort tijdens het lopen van de motor heerst er tijdens elke ontsteking een druk van meer dan 10 bar. Hierdoorkan er nooit olie aangezogen worden.
Dit extreme olie verbruik komt door of gebroken of totaal versleten olieschraapveren. Dit is niet van invloed op je compressie want daarvoor zorgen je gewone zuigerveren.
Ten tweede werkt deze carterontluchting zoals het bij jou zit ook wel. Immers in je motor ontstaat overdruk door blow-by via de zuigerveren en in je luchtfilter is er altijd een luchtstroom (als je motor loopt) naar je carb en worden de ontstane gassen gelijk weer mee gezogen in de motor.
Ten derde ga je of je nu wel of niet een 100% werkende carterventilatie hebt hier nooit het extreme olie verbruik mee oplossen. Even in het kort tijdens het lopen van de motor heerst er tijdens elke ontsteking een druk van meer dan 10 bar. Hierdoorkan er nooit olie aangezogen worden.
Dit extreme olie verbruik komt door of gebroken of totaal versleten olieschraapveren. Dit is niet van invloed op je compressie want daarvoor zorgen je gewone zuigerveren.