Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Luchmassameter 2
#1
In de herhaling, want geen antwoord gekregen de eerste keer:

Op vakantie de luchtmasameter maar eens nagegeken, omdat ik de motor maar niet netjes kan laten lopen. Inderdaad, de stuwschijf was niet netjes gecentreerd, en ook niet helemaal recht. Kwalijker was dat het balansarm waarop de schijf hangt, niet goed geinstalleerd was. Dwz. het veertje dat de uitslag van de balansarm beperkt, zat scheef. Veertje eraf en er weer op ... dacht ik. Ik ben twee uur bezig geweest, kramp in mijn vingers, maar ik krijg dat veertje niet goed op zijn plaats. Op dezelfde klunsige manier maar weer teruggezet uiteindelijk. Eenmaal warm en op toeren loopt de motor wel, dus weer probleemloos thuisgekomen.

Hoe plaats ik dat veertje nu weer terug? Dat vertellen de Haynesen de Olving namelijk niet. Het lastigste is om de veer om de onderste draagarm te klemmen. Dat lukt van geen kanten.

B21E uit 78.
Antwoord
#2
het veertje van de balansarm????????????
je bedoeld het veertje waar de luchtklep op ligt als alles in rust is (dus motor uit).
dit is een veertje die de arm tegenhoud bij backfire.
dit veertje bedoel je toch??

anders zitten er geen veertjes in.

als een k-jet niet goed loopt kan in een heleboel dingen zitten.
tankpomp niet jofel
benzine pomp druk/liters.
benzine filter verstopt.
systeemdruk niet optimaal (door bovenste drie items)
warmdraai regeling niet ok.
dempdrukregelaar niet ok
injectors niet correct.
vacuum van het inlaatsysteem niet ok.

is de klep in de trechter van de luchtmassa meter nog wel recht??

genoeg te controleren dus
Antwoord
#3
Ja, het veertje dat de balansarm op zijn plek houdt. Dat is de vraag en niets anders.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  motor verzuipt na vervanging luchmassameter KAB 1 2.270 22 April 2008, 16:17
Laatste bericht: KAB

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)