Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kachelfan 244
#1
Okee... die is deaud. Uitbouwrn duurde even maar was doenbaar. Weerstandje en printplaat lijken ok, misschien zijn het de koolborstels. Iemand nog wat liggen?
En misschien vervang ik ook de kachelradiator. Kan die van een 700 passen?[Afbeelding: 63596a471960792a6452273e11ebb872.jpg][Afbeelding: 9a8adb8a783ec94dd3d78ae123512d51.jpg]
Antwoord
#2
Je hebt een pb.
Antwoord
#3
Ik heb nog een komplete kachel-unit liggen voor een Volvo 240.
Dus met kachelradiateur en kachelventilator.
Je hebt PB.
Antwoord
#4
nb het is geen combined unit, 244dl uit 1976 met schuifknoppen dus zonder airco. radiatortje is nog gaaf, kachelkraan mist rubbertje.
Antwoord
#5
Over het algemeen gaat ÃÃn van de lagerbusjes slijten en dan komen de spoelen van de motor tegen het draaiende deel (andersom eigenlijk) maar goed, dan stopt-ie met draaien. De gebruikelijke oplossing is het geheel compleet te vervangen door een nieuwe(re).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
beetje vreemde vraag misschien maar de vorige eigenaar heeft de kachelkraan nooit aangesloten. waarschijnlijk omdat de kabel los zat en hij niet wilde uitbouwen. wat is de volgorde qua aanvoer/retour? het is (met een ander thermokoppel) dit model: http://volvoonderdelen.com/images/Volvo_1348252.JPG
Antwoord
#7
Ik heb ook ooit die kachelfan vervangen voor eennieuwe. Wrs heb ik de oude nog, dus als je nog een stukke wilt om mee t ehobben, dan mag je die wel hebben hoor. Laat maar weten (dan ga ik zoeken).
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#8
dank voor de reacties, project succesvol verlopen. lekker op tijd voor de winter doet alles het weer
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: