Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat is er allemaal nodig om 750 pk te persen uit een T5-R blok?
#1
Nee, ik heb geen Volvo. Ja, wel in Het Naamloze Verhaal.

Dus, wat is er allemaal nodig om 750 -degelijke- PeeKaa's uit de T5-R motor te duwen?

Money no object, de auto kwam van de eigenaar van Page Industires af (Bob Page dus), een magnaat, eigenaar van heel veel bedrijven (engineering, biotech etc etc) en biljardair.

Zat zelf te denken aan heel veel Titanium in het blok (zuigers, krukas, kleppen, drijfstangen), 10:1 compressie, 3.6 bar turbodruk, twinturbo ombouw met een TD04-19T en HX55, CNC'd MultiAir cilinderkop met directe injectie, B6304T2 met een afgezaagde cilinder, 140mm uitlaat, redline van 12,000 toeren, nog iets meer?

Oh, wat ik ook wil: een supercharger en KERS vliegwiel, met een druk op de knop 100 of 201 pk extra FTW.

Bonusvraag: Hoe krijg ik dit veilig op de weg? Huidige idee is een custom built ECVT, Haldex gen5 AWD, Perfo's en speciale banden die snelheden van 565+ km/h aankunnen.

want als je 151 octaan benzine en 5.5 bar turbodruk op de huidige setup zet dan loopt WittgenTT5-Rstein 565 ongeveer.

VPerformance heeft een S60 R met 800 pk uit een 2.3 blok dacht ik, maar daar kan ik weinig tot geen details vinden. Not too bad though, ik vind 750 paarden uit een vijfcilinder in een familiebak zat.
[Afbeelding: ndohglt.jpg]
"WITTGENSTEIN! VERANDER DRIETACHTIG!"
Antwoord
#2
Not too bad though, ik vind 750 paarden uit een vijfcilinder in een familiebak zat.

Met 75 PK in een familiebak kom je ook al een eind.
:tongue:
Antwoord
#3
:wof: Dat wordt mi zo specialistisch dat het enige dat je nodig heb een flinke stapel geld is en dan wegbrengen naar een dikke tjoener.

Verder leuke luchtfietserij.
Antwoord
#4
Dopski schreef::wof: Dat wordt mi zo specialistisch dat het enige dat je nodig heb een flinke stapel geld is en dan wegbrengen naar een dikke tjoener.

Verder leuke luchtfietserij.

De eigenaar van die 850 z'n achternaam is niet voor niets eigenaar van Page Industries..

Betere vraag: hoeveel peekaa kun je eigenlijk uit die vijfcilinder duwen? Paar voorbeelden:

Lancer Evo: 1000+ PK 4G63T = duur maar redelijk degelijk

Skyline: 1300+ pk RB26DETT = same, maar niet zo degelijk als..

Supra: 1300+ pk 2JZ-GTE = af fabriek overbuilt als geen ander, met de juiste mods en tuning zeer degelijk.

VPerformance S60R: 800 pk B5234T + 81mm boring (2.4L dus) = extreem duur, slijt als een rund (?), heerlijk geluid bij 9000 toeren iig:
[video=youtube;u53Ak6V8v7A]https://www.youtube.com/watch?v=u53Ak6V8v7A[/video]

btw, zou 10:1 CR werken met directe injectie en absurd hoge turbodruk?

En had VP geen 850 T5-R met 1000 pk?
[Afbeelding: ndohglt.jpg]
"WITTGENSTEIN! VERANDER DRIETACHTIG!"
Antwoord
#5
Sorry, maar ik kan je totaal niet volgen. Ene Bob Page heeft genoeg geld en nu ga jij 750pk uit je 850 persen?

Ben je gewoon aan t dromen (bedoel ik niet flauw), heb je ook geld teveel, ben jij Meneer Page of wil je gewoon zijn setup nabouwen?
Je verhaal is niet samenhangend genoeg dat het voor mij te volgen is.
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#6
ZOAB schreef:Sorry, maar ik kan je totaal niet volgen. Ene Bob Page heeft genoeg geld en nu ga jij 750pk uit je 850 persen?

Ben je gewoon aan t dromen (bedoel ik niet flauw), heb je ook geld teveel, ben jij Meneer Page of wil je gewoon zijn setup nabouwen?
Je verhaal is niet samenhangend genoeg dat het voor mij te volgen is.

Iets met een prequel van een of andere gare crackfic die ik aan het schrijven ben..

(gratisch protip: ik schrijf dingen waar 99% van de mensen op dit soort forums geen reet van snappen, zoiets zeiden ze op het Subaruforum ook toen ik over m'n voorliefde voor de Justy begon)
[Afbeelding: ndohglt.jpg]
"WITTGENSTEIN! VERANDER DRIETACHTIG!"
Antwoord
#7
Als je jezelf nog maar kan volgen met al je voorliefdes!
Antwoord
#8
Gegoogeld:

Crackfic
A type of fiction where it is believed that the author must be on crack to have written such a story because it's so bizarre or off the wall
Often, a facial expression after reading one of these crackfics is 'O.O' or 'O.o'

Ok, ga door, dan lees ik het anders Wink

/Crackfic modus poging on/
Ik zou 3 cilinders van een Scania-blok afzagen. Loopt ie mooi onregelmatig.
/poging off/
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#9
Wat wil je, buiten 750 pk en een hoop geld uitgeven, nou eigenlijk zeggen?
Groeten van Frans
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Heeft een Mitsu TD04 waterkoeling nodig? edwin 10 16.468 1 April 2014, 22:39
Laatste bericht: Karinsky
  Olielekkage retour turbo naar blok herbe777 7 8.721 23 October 2011, 17:01
Laatste bericht: henqui
  Is het blok van de B21ET met met originele Intercooler anders dan een blok zonder IC? Vaan 5 5.882 14 September 2011, 13:43
Laatste bericht: 242-turbo
  Waar kan ik vinden wat voor blok er in mijn turbo ligt? 240Turbo84 14 9.729 20 December 2010, 23:59
Laatste bericht: mkbakker
  iemand nog specifieke slangen nodig? PP! 0 2.016 7 January 2009, 11:09
Laatste bericht: PP!
  740 2.3 TIC-blok in 240 Sven245 6 5.409 30 November 2008, 15:54
Laatste bericht: kaasie
  Tips voor revisie blok?? Muisje 7 5.830 6 March 2007, 13:14
Laatste bericht: daanheijn
  Welk blok heeft de meeste potentie Lukas Lagerweij 23 17.038 19 April 2006, 23:05
Laatste bericht: Jw240
  Vla in blok....+ wat turbo vraagjes Lukas Lagerweij 21 14.482 26 November 2005, 21:43
Laatste bericht: PP

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)