9 January 2015, 19:27
Wie weet er een taxateur met specifiek verstand van onze oldtimers.
Er moet er een in Rosmalen zitten.
Bekend bij iemand?
Er moet er een in Rosmalen zitten.
Bekend bij iemand?
Taxateur
|
9 January 2015, 19:27
Wie weet er een taxateur met specifiek verstand van onze oldtimers.
Er moet er een in Rosmalen zitten. Bekend bij iemand?
9 January 2015, 20:10
Technische Commissie van de Volvo Klassieker Vereniging? Volgens mij heb je dan voor 25 euro een taxatie.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
9 January 2015, 21:07
oudevolvo schreef:Technische Commissie van de Volvo Klassieker Vereniging? Volgens mij heb je dan voor 25 euro een taxatie.en wordt die taxatie ook door de verzekeraars als bindend geaccepteerd in geval van schade ..? Dat was bij mijn verzekering en schadegeval wel zo..
9 January 2015, 21:10
Ik ben met mijn 244 bij Brouwer in Eefde geweest (vlakbij Zutphen), die wordt geaccepteerd bij meerdere, sowieso bij Gio.
Zijn zoon (opvolger vd taxateur) was een 145 Express en Amazon aan het restaureren.
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
![]()
9 January 2015, 22:08
Bedankt voor jullie reacties.
Ik vraag het voor een kennis van me die ontevreden is over een taxatie. Hij dacht te weten dat er in Rosmalen een taxateur zat die vooral veel kennis heeft van Volvo.
9 January 2015, 23:32
Jambon schreef:en wordt die taxatie ook door de verzekeraars als bindend geaccepteerd in geval van schade ..? Dat was bij mijn verzekering en schadegeval wel zo..Zijn er verzekeraars die wel een taxatierapport accepteren maar hem vervolgens terzijde schuiven bij schade? Het VolvoKV rapport wordt namelijk door verzekeraars wel geaccepteerd als officiële taxatie.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
10 January 2015, 01:07
oudevolvo schreef:Zijn er verzekeraars die wel een taxatierapport accepteren maar hem vervolgens terzijde schuiven bij schade?dan is het goed..
16 January 2015, 00:34
oudevolvo schreef:Zijn er verzekeraars die wel een taxatierapport accepteren maar hem vervolgens terzijde schuiven bij schade?Die zijn er, en pas bij schade gaat men rapporten zoals die van de VolvoKV in twijfel trekken, een erkenning van de Fehac of Knac verandert daar helaas niets aan. Bovendien is er geen enkele wet die verplicht om het taxatierapport van de club te accepteren, laat staan het taxatiebedrag over te nemen (dat gedoe heb je niet met een gerechtelijk beëdigd taxateur, maar die status is eigenlijk niet meer verplicht en vervallen, het werkt echter wel goed mee bij een juridisch geschil). Een aantal verzekeraars vinden de taxatie van de VolvoKV namelijk te summier/onvolledig en missen de onderbouwing van de taxatiewaarde. Ik weet dat mijn verzekeraar toevallig het niet zo heeft op de clubtaxatie, vandaar dat ik mijn 244 diesel door Peter Struijk heb laten taxeren. Leuk detail: daar bleek de taxatie 1250 Euro hoger te liggen dan bij de club, om de simpele reden dat de club de niet-originele kleur van de 240 niet kon waarderen (terwijl de auto perfect overgespoten was, maar dan in de kleur van een 340 en niet een originele 240-kleur). Peter Struijk is niet de goedkoopste, maar in mijn ogen wel de beste taxateur. Zijn website is http://www.autoconoom.nl.
16 January 2015, 00:46
..en zijn taxatie heeft me geholpen de klap iets te verzachten.. ondanks dat het m'n eigen stomme fout was..
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|