Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koelwaterprobleem
Vanochtend heb ik de waterpomp van mijn 244 vervangen. Alles loopt netjes maar probleem is nu dat de motor warm loopt. Ik denk dat er lucht in het circuit zit, maar het lukt me niet op dat eruit te krijgen. Iemand een suggestie? Kan het ook de thermostaat zijn die niet opengaat?

Tim
Volvo 244GL, 1979 -  B21A - 4+OD - 262.000km
Antwoord
thermostaat kan de boosdoener zijn.
wip hem ,om het te proberen, er ff uit en gooi hem in een pannetje water en laat het op het fornuis aan de kook gaan.
dan kan je controleren of hij geheel open gaat.
het lucht gaat er automatisch uit.
als hij lucht blijft geven in het expansievaatje dan heb je waarschijnlijk koppakking problemen.
[size=7px]te lang met je kapotte waterpomp gereden en daardoor met te kort koelmiddel gereden waardoor koppakking beschadigd ??????????????????? [/size]
Antwoord
Hey Tim...kilo utreg tango zeg dat het niet helemaal opgelost is. Het zal dan toch niet die thermostaat zijn inderdaad?? Man...das vervelend. Moet al die vloeistof er weer uit he.

Maarja..als je hebt gedaan zoals we hadden besproken aan de foon vandaag (vullen met stationair draaiende motor en kachel op heet) dan moet dat gewoon werken. DUSSSS is er helaas wat anders aan je fiets gaan hangen. Ik geloof niet dat het je koppakking is..want je had volgens mij niet te lang gewacht als ik zo je verhaal hoorde, met vervangen van je pomp.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Weet je al meer?
Antwoord
Ik heb de thermostaat daarnet vervangen en het lijkt erop dat de koeling nu naar behoren werkt. Omdat het voorste lager van de oude waterpomp wat herrie begon te maken dacht ik in eerste instantie dat de waterpomp het euvel was. Maar waarschijnlijk ging de oude thermostaat niet goed open. Of een combinatie van beiden.
Kaassie en De Sint, bedankt voor jullie reacties
Volvo 244GL, 1979 -  B21A - 4+OD - 262.000km
Antwoord
Jow Tim, mooi dat alles weer soepel werkt. Als je meer vragen hebt horen we het graag.

Trouwens, is het niet leuk om eens wat foto's te plaatsen van je Vulva hier? Bij 'Ik en mijn Volvo' kun je het posten. En bij 'Plaatjes op het forum' zie je hoe het plaatsen van foto's in zn werk gaat.

Misschien kennen mensen de geschiedenis van jou Volvo wel, wie weet! Smile
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Koelwaterprobleem Volvo V50 2.0 D Jos@home 14 18.808 3 September 2018, 17:03
Laatste bericht: viermorgen

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)