Ik heb een olie druk meter voor mijn 245 met b23a liggen.
Maar geen sensor, heeft iemand zo iets liggen?
Of iemand een idee welke ik moet hebben en waar te koop?
D'r hoort een sensor bij die je gewone aftapplug vd olie onder in het carter vervangt. Heel lastig te krijgen.... Ik heb er uiteindelijk eentje van VDO ingezet, maar die hebben net het verkeerde schroefdraad. Past wel redelijk en lekt niet.
En je kan ook geduld hebben en dan loop je er misschien een keertje tegenaan. Zag laatst een complete set (metertje en sensor in nwe verpakking) ergens voor E100 langskomen, dat zijn dan vaak wel de prijzen die betaalt omdat t zo schaars wordt..
31 March 2014, 12:35 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 31 March 2014, 16:15 door DennisvdB.)
Ticcie, olie druk, geen olie temperatuur waar jij het over hebt. Oliedruksensor hoort in een oliekanaal, niet onderin de carterpan.
Volgens mij is de maat 14x1,5 maar pin me er niet op vast. 10 of 5 bar ligt aan de meter die je hebt, maar normaal gesproken is het bij Volvo 5 bar. Met 2 polige aansluiting voor het oliedruklampje in je instrumentencluster. Zo'n sensor is best prijzig, maar via Ebay kun je wel eens geluk hebben.