Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Naast de motor hangt een stekker met een kabel er aan. De kabel verdwijnt in de versnellingsbak.
Is een b23a met m47.
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 42
Topics: 15
Lid sinds: May 2014
Ik heb mij hier ook over verbaast, ik heb nog nooit geen Volvo gezien waarbij deze aangesloten was. Eerst dacht ik aan een elektronische km teller maar dit leek me wel stug. Aangezien de auto's vaak vrij oud zijn.
Ben je e inmiddels al achter?
Berichten: 202
Topics: 10
Lid sinds: Aug 2009
deze stekker is er voor een originele volvo diagnose kast op aan te sluiten om het toerental, vooronstekingen contackthoek te controleren en bij te stellen.
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Ik lees het nu pas. Maar ok gaaf

en dat in 1984. Is er iemand met zo'n diagnose kast?
Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 38
Topics: 8
Lid sinds: Feb 2014
Mijn Volvo 244 uit '79 heeft die stekker zelfs.
Ben ik wel benieuwd hoe ze dat meten?
Mooi sleutel project!
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Tja opZich, toerental is makkelijk van de bobine af te halen. Ik vermoed ontsteking dan dus ook.
Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km