Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
klemmetjes voorruitlijst
Ben ik weer...

De plastic klemmetjes die ik heb gekocht zijn zwart, maar ook een aantal groene. Enig idee of dit een reden heeft?

en wat is wijsheid? Oftewel, wat is de werkvolgorde?
1: Voorruit naast de auto klaar maken met klemmetjes en de lijst er al op, en vervolgens in de kit/sponning drukken?
2: Voorruit naast de auto klaar maken met klemmetjes en vervolgens in de kit/sponning drukken en daarna de lijst erop?
3: 1 en 2 kan beide
4: ....?

Maandag kan ik mijn lijst gaan ruilen voor een lijst van rubber met chromen strip, dus ik ga er maar alvast van uit dat dit wel passen gaat.

Alvast bedankt.

Leon
Antwoord
Ik meen me te herinneren dat de zwarte boven en bezijdens de ruit zaten en de groene meest onder. Of precies andersom. Ik heb er alleen nog maar wazige foto's van. Hoedanook blijft de lijst wel zitten met al die klemmen.

Er horen ook nog twee rubber blokjes onder ruit te liggen, anders zakt-ie.

Eerst de ruit plakken, dan de klems (zonodig in de kit) op de ruit drukken, uitharden, lijst erop.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
ik zou juist zeggen eerst de klemmen erop en dan lekker in de kit drukken. Dan weet je zeker dat het dicht zit. Als je nadat de ruit geplaatst is de klemmen moet plaatsen dan duw je de kit toch weer opzij? Of zie ik het verkeerd?

Ik ga persoonlijk voor de nieuwe ruit met nieuwe rubber ipv die vreselijk hoge sierlijst die nooit blijft zitten. Heb hier ook nog een 940 met van die 'oren' omhoog staan. Geen gezicht. De laatste versie van de 240 ruit is wat dat betreft makkelijker en technisch ook vooruitstrevender als je t mij vraagt.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Als het me lukt ga ik voor versie 1.
Als alles goed gaat, gaat de ruit er morgen in.
Ik zal mijn bevindingen dan hier neerzetten.
Antwoord
Ruit is er vanavond in gegaan, maar niet zo als gepland...
Ik had dezelfde lijst als die van frox kunnen overkopen.
We kregen de lijst er echter met geen mogelijkheid opgedrukt nadat de ruit er in gegaan was.
Rede is waarschijnlijk dat het rubber al redelijk hard was en de hoeken hierdoor naar binnen gebogen waren.
Ik heb deze weer wat zachter gemaakt door ze boven de kachel te hangen. Echter na 20 sec. krulden de hoeken weer naar binnen.
Om een lang verhaal kort te maken: We hebben de lijst aan de kant gegooid en de bijpassende chromen lijst in de kit gedrukt.
Nu maar hopen dat het geheel waterdicht is.

Groet Leon
Antwoord
Ik heb de complete lijst met montagekit vastgeplakt, gaat nog steeds prima.

Knarrige hoekjes kan je wat inknippen, en later de kieren volplamuren met kit.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  klemmetjes in sierstrip langs zijkant JES240 0 2.460 11 November 2011, 11:40
Laatste bericht: JES240
  onderdeelnummer klemmetjes van bumper en onderdorpel ***t_blijft_behelpen*** 5 3.533 4 November 2010, 14:02
Laatste bericht: ***t_blijft_behelpen***
  strip-vasthoudt-klemmetjes Roelof 4 3.465 29 May 2006, 20:27
Laatste bericht: PP

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)