Berichten: 13
Topics: 13
Lid sinds: Sep 2010
misschien een rare vraag, maar rijdt nog niet zo lang een 144,maar hoe zit het met de wegligging, ik heb zelf het gevoel van dat hij schommelt, weet ook wel dat hij hoger ligt dan de moderne auto's maar toch. is het een blok op de weg of is hij gewoon gevoelig voor wind etc.
mvg herman
Berichten: 9.874
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Wel wat gevoeliger ja, denk ik. Over het algemeen houd ik het stuur minimaal met ÃÃn hand goed vast, terwijl de 240 meestal met een vinger nog wel zeker aan voelt.
Standaard 144's met LPG tanks en alles oudouderoudst heb ik het dan over.
Er kan natuurlijk ook van alles versleten zijn aan de vooras, maar ook een slappe achterkant werkt zwabberen in de hand.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.654
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Berichten: 48
Topics: 12
Lid sinds: Feb 2007
Wegligging met originele vering/schokbrekers is belazerd, ik heb het over de achterzijde, zeker met LPG erin.
De wagen geeft het gevoel van kwispelen
Je kunt dit op een paar manieren verbeteren; nieuwe veren (kun je ook nog kiezen voor progressieve / lagere veren.
bv 3 cm verlagen in combinatie met stijvere veren.
Koni adjustable gasveren, of Bilstein, ophangrubbers vernieuwen of hardere gebruiken.
Er is ook een swaybar (onder de achterbrug om deze zou het uitbreken van de achterzijde bij een snelle bocht beïnvloeden, zodat je het laat voelt en je de wagen 'kwijt' bent.
Kortom meerdere opties en leveranciers, kijk maar in de links
Ed
Ed van der Zee'98 C70 T5 '98 S90, '96 965 Oxford, '71 164 M410 OD, '71 144-S M41 OD, '71 P1800 E BW35 '71 144-GT M41 OD, '69 Amazon M41OD
Berichten: 11.654
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Jambon schreef:ff scrollen..