21 November 2018, 22:27
In de herfstvakantie onderweg uit de Ardennen even van de ring bij Antwerpen afgegaan om in de Albert Heijn iets te kopen. Werden dure boodschappen want de gemeente Antwerpen vond dit een boete van €150,– waard. Mijn 240 voldoet niet aan de lage emissienorm en ik mag de stad niet in.
Deze boete wordt opgelegd op basis van de datum eerste tenaamstelling [mijn auto is zes maanden te vroeg aangekocht: 07-01-1992] waarbij de auto resorteert van vóór de euronormen. Is er een mogelijkheid om toch binnen een Euronorm te vallen [bijvoorbeeld op basis van de werkelijk gemeten emissie biij een APK-keuring bijvoorbeeld?]
Wie heeft hier ervaring mee? Is er iemand hier die met zijn 240 in Antwerpen wordt toegelaten?
[In Rotterdam en Utrecht wordt ik zonder problemen toegelaten. Mijn auto rijdt op LPG, G3 volgens de RDW]
Bij de RDW staat bij Milieuklasse EG Goedkeuring bij mij: niet geregistreerd.
Deze boete wordt opgelegd op basis van de datum eerste tenaamstelling [mijn auto is zes maanden te vroeg aangekocht: 07-01-1992] waarbij de auto resorteert van vóór de euronormen. Is er een mogelijkheid om toch binnen een Euronorm te vallen [bijvoorbeeld op basis van de werkelijk gemeten emissie biij een APK-keuring bijvoorbeeld?]
Wie heeft hier ervaring mee? Is er iemand hier die met zijn 240 in Antwerpen wordt toegelaten?
[In Rotterdam en Utrecht wordt ik zonder problemen toegelaten. Mijn auto rijdt op LPG, G3 volgens de RDW]
Bij de RDW staat bij Milieuklasse EG Goedkeuring bij mij: niet geregistreerd.
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]