Topics: 52
Gaan jullie auto's de winterstalling in? Zo ja, wat doen jullie om de auto goed te conserveren? Denk dan aan additieven tegen veroudering brandstof, druppeltje olie op de zuigers, enz. Of zal het zo'n vaart niet lopen als ie een half jaartje stil staat?
Topics: 16
Het leek mij een idee om de wagen op steuntjes te zetten zodat de banden niet plat worden. En je bent verder van de vorst vandaan.
Maar misschien creëer je daarmee meer problemen dan je oplost, in verband met uiterste standen van veren en dempers enzo? geen idee...
Topics: 24
Dekentje eroverheen, bandjes goed oppompen en lekker laten staan.
frox schreef:Het leek mij een idee om de wagen op steuntjes te zetten zodat de banden niet plat worden. En je bent verder van de vorst vandaan.
Maar misschien creëer je daarmee meer problemen dan je oplost, in verband met uiterste standen van veren en dempers enzo? geen idee...
Bandjes is een goeie, had ik niet aan gedacht, kwestie van de steuntjes onder de draagarmen en achteras zetten om problemen met veren, dempers en rubbers te voorkomen.
Topics: 289
zet de steuntjes maar onder de kriksteunen, dan is het gewicht ook van de lagers af..
beter is nog als het droog is op de weg ff een stukkie rijden en goed warm rijden, dan kan ie gewoon weer onder de wol...
Topics: 60
(Helaas) gewoon karren van de winter. Van het OV wil je dan ook niet afhankelijk zijn.
Topics: 82
Mijn zomerauto de blauwe 144 staat in een verwarmde schuur. Ik heb hem na een goeie rit weggezet, de pluspool losgehaald, en er ligt een kleedje onder tegen de evt. lekken. Start weer feilloos in mei.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Jambon schreef:zet de steuntjes maar onder de kriksteunen, dan is het gewicht ook van de lagers af..
beter is nog als het droog is op de weg ff een stukkie rijden en goed warm rijden, dan kan ie gewoon weer onder de wol...
Mee eens. Maar helaas gaat ie op stal in een stalling. Mag em dan twee keer ophalen tussendoor.
Topics: 289
Volvo 142 B23 schreef:Mee eens. Maar helaas gaat ie op stal in een stalling. Mag em dan twee keer ophalen tussendoor.
dat dan iig doen, zoveel werk is het niet, iig voetjes van de vloer = zoveelmogelijk gewicht van de dragende delen af..
Topics: 9
Winterstalling??? Ik heb niet voor niets deze Volvo!