Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
Ik had zo eens het plan om mijn oude dieseltje een klein beetje te tweaken
moeten vast wel mogelijkheden voor zijn neem ik aan?
Ik kan er alleen niet erg veel over vinden wie heeft er nuttige info?
Het gaat om een D24TIC uit ehh '92
Berichten: 948
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Kijk eens op de volvo700vereniging, daar zit er 1 die er mee bezig is.
Turbodruk omhoog van 1 bar tot je koppakking eruit vliegt en dan een paar slagen terug.
Staat een fimpje op youtube van een 740 met 260pk en 440NM koppel of zoiets met 2.5bar vuldruk.
Aan de brandstofpomp kan ook het een en ander verandert en versteld worden.
Maar ik zou beginnen met het helemaal juist op tijd zetten van de pomp.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
Heren bedankt voor de tips ik heb bouke gevonden en een heel handig topic
http://www.volvo700vereniging.nl/node/26598
Ik ga hier aankomend verlof mee aan de gang en mocht er interesse voor zijn dan post ik mijn bevindingen hier....
arjen
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
Ennn ik ben er mee begonnen
Als er interesse is wil ik het hier wel neer zetten? Ik ben niet zo'n 700 forum type mensch
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Zet hier maar neer Arjen, misschien zijn er meer die het willen doen.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
aRjen.T schreef:Ennn ik ben er mee begonnen Als er interesse is wil ik het hier wel neer zetten? Ik ben niet zo'n 700 forum type mensch
Altijd leuk!
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ja tuurlijk leuk. Dan wordt de diesel afdeling ook weer wat gevulder.
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
3 October 2011, 12:52
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 October 2011, 14:26 door aRjen.T.)
okidoki heb zojuist ook de governor mod gedaan, middrange gewoon continu fuel en boven de 5000 rpm is gelijk fuelcut....stationair gewoon origineel gelaten.
Toen ik de boel weer in elkaar had zeek aan alle kanten de diesel er uit.... was te verwachten 20 jaar oude O-ringen.
Nu ff aan een soepie en als strx de dealers klaar zijn met hun lunch eens ff achter een kitje o-ringen aan.
Heb stiekem wel even het milieu vervuild met een proefritje ik ben even tot de 4000 rpm geweest toen ie ongeveer warm was,
maar hij blijft maar gaan!! Zoals het er nu naar uit ziet is die regulateur modificatie de meest wereldse.
Ik heb een boeltje veel pics gemaakt dus ik zal zodra ik tijd heb de boel hier wel eens vol spammen.
groetjes
edit: afgewimpeld door de volvo dealer en perfect geholpen door vw dealer, foto's en tekeningen opgestuurd gekregen via de mail uiteindelijk zeker een half uur samen aan het zoeken geweest voor een O-ring kitje van 5 euro! Vandaag een + voor de vw dealer. En weer eens een dikke min voor Olov!
Beetje jammer kan er morgen pas om
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
Leuk dat je al zo snel resultaat geboekt hebt, ben benieuwd naar je foto's.
Als je nog eens onderdelen van de pomp zoekt rij je gewoon even naar een Bosch-servicedienst, die hebben mooie setjes voor de pomp waar alle rubbers in zitten en bovendien nog een assortie koper en uit m'n hoofd ook de lagerbusjes waarmee je gashandle in het pompdeksel draait/lagert.
succes
Berichten: 2.836
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Over Olov: even bellen en vragen naar de magazijnman heeft mij al meerdere keren resultaat gegeven, maar de gemiddelde Volvo dealer zit al niet eens meer te wachten op m'n S70 (Bluekens Roosendaal).