9 January 2011, 20:24
Weer zo'n fabeltje?
|
9 January 2011, 21:45
Ik vind het een raar verhaal. Er word H2O (water dus) omgezet in H2 (waterstofgas) en O2. Nu kun je dit inderdaad verbranden, maar dit levert zuiver theoretisch maximaal hetzelfde vermogen als het kost om het op te splitsen. Praktisch is dit niet eens haalbaar omdat er nu eenmaal verliezen zijn en ze spreken zelf al over een rendement van de motor van 25%.
Dus tenzij de verbranding van benzine hiermee ontzettend optimaliseert zal het niet veel opschieten. Hoe de verbranding geoptimaliseerd zou worden zie ik niet helemaal in dit verhaal terugkomen behalve dat men beweert meer lucht op een liter brandstof te kunnen verbranden wat slechts tot gevolg zou hebben dat de motor schraal gaat lopen.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
9 January 2011, 23:51
of het gebruikt het vermogen van je accu... rij je een tijdje zuiniger totdat je auto uit valt door te lage spanning ;D
met zoveel van dit soort dingen, eerst zien dan geloven, en als het echt zo goed zou werken zou het wel op moderne auto's zitten...
10 January 2011, 01:35
Ik geloof wel in het "kraken" van water als opvolger van fossiele brandstoffen. Echter, zolang het meer kost aan het "kraken" dan aan de opbrengst zal het voorlopig nog wel bij dit soort installatie's blijven. En anders had Shell het idee wel gepatenteerd
![]()
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
10 January 2011, 09:06
Ik haak al direct af als iemand schrijft "waterstof" en dan vervolgens "HHO" als afkorting gaat gebruiken. HHO is dus gewoon water, met de juiste naamgeving H2O.
Afgezien of zoiets wel of niet werkt, is dit verhaal gewoon gelul. Overigens is waterinjectie iets dat wel toepassing vind in sommige getunede motoren. Het schijnt een betere verdeling van de verbranding te geven, dus een evenwichtigere klap. Maar dat is dus een verhaal van een toevoeging die niet zelf deelneemt aan de verbranding.
Gegroet,
Erik Na 11 jaar nu zonder Volvo
12 January 2011, 23:15
Denk dat het niet zo'n dom verhaal is hoor ! Ze zijn verder dan je denkt en zeker leuk om nieuwe dingen te proberen. Zo zijn we op de zaak druk bezig met dynamisch downsizen van moderne dieselmotoren.
Fabrikant denkt ook dat we gek zijn...............(maar wel steeds informeren) HHO is wat anders dan H2O: Watergas of HHO? Er is echter ook een omstreden natuurkundige Ruggero Santilli, die beweert een heel nieuwe kijk te hebben op moleculen. Hij zou HHO kunnen vormen, een variant op H2O. Door een andere moleculaire opbouw uit âmagneculenâ zou het veel meer energie opleveren dan splitsing van gewoon H2O. Staat een leuk stuk in de AMT: http://www.amt.nl/Nieuws/Zuinig-rijden-met-watergas.htm
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
13 January 2011, 05:15
De verhouding tussen benzine en lucht kan niet veranderen want die verhouding ligt vast, in die stoichiometrische verhouding, om het woord te gebruiken.
Waterstof toevoegen schijnt wel een voordeel te hebben, valt hier en daar te lezen. Dat heeft dan volgens mijn vwo-scheikundebegrip te maken met de snellere ontbranding van waterstof. De vonk van de bougie 'verdeelt' door de waterstofontbranding extra snel door de verbrandingskamer waarna het de benzine ontsteekt. Hierdoor kan je misschien 1% voordeel halen, namelijk het niet verbrande deel van de benzine toch ook opstoken. Verder maakt het taalgebruik al dat het ongeloofwaardig is. Ze beginnen heel technisch met jargon en eindigen met vage claims.
13 January 2011, 08:47
Het is een beetje hetzelfde als een windmolen met generator op je dak van je auto monteren.
Met deze generator drijf je dan een el.motor aan die gekoppeld is op je wielen. Een kind snapt dat dat niet gaat werken... De truuk om waterstofgas te maken/gebruiken is alleen rendabel als je daar restenergie voor gebruikt. De warmte uit de uitlaatgassen of remenergie. Niet de energie direct van de dynamo afpakken.De motor moet dit weer leveren.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
weer turbo caburateurproblemen b21AT | andreolie | 8 | 3.448 |
25 November 2022, 22:03 Laatste bericht: BartJu |
|
Volvo C70 2.4i na lang stilstaan weer starten | favroom | 8 | 4.956 |
1 September 2020, 22:01 Laatste bericht: Volvo240 |
|
Weer een euro erbij... | 244dl | 1 | 3.383 |
18 November 2015, 21:17 Laatste bericht: jos evers |
|
bijtelling youngtimer weer aangepast | martinson | 1 | 2.495 |
20 October 2011, 12:25 Laatste bericht: volvosvenska |
|
volvo weer uit de motten ballen | Mrhakkie | 10 | 5.737 |
16 April 2010, 19:33 Laatste bericht: a.huis |
|
De 245 is weer thuis! | Turbovaan | 2 | 2.140 |
25 March 2009, 01:07 Laatste bericht: henqui |
|
De Volvo mag weer in de vaart !!, mits......... | Gerben | 10 | 7.477 |
26 September 2006, 16:18 Laatste bericht: TheSaint77 |
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)