Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
Ik zit met het volgende probleem:
Mijn b23a loopt prima, ook stationair, koud en warm. Maar zodra je de motor uitzet en direct weer start, is het mis... Hij start wel (niet gemakkelijk) maar blijft niet stationair lopen. Ik moet dan de choke weer ietsje uittrekken om hem lopend te houden. Echt lekker loopt hij dan niet.
Als je hem na een rit een half uurtje uitlaat, speelt het probleem niet.
Iemand een idee?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
Aangezien de anti-running klep open hoort te gaan van 12V en de motor afslaat als je de stroom verbreekt, verdenk ik deze ervan het probleem te veroorzaken.
Ik zal eens een ander proberen.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Heb je die op voorraad, de mijne is ook kapot. Ik rij nu steeds met half uitgetrokken choke

Als je er meerdere hebt kan ik er dan eentje van je overnemen?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
de ander zou ik uit mijn 244 moeten halen :-) Misschien zijn ze op ÃÃn of andere manier te fixeren, zodat ze open blijven staan?
Ergens las ik dat ze bij Scandcar nog wel te krijgen zijn.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De motor hoort af te slaan als de spanning vd klep gaat, of in elk geval ernstig in toeren te dalen. De klep sluit nl. de stationairboring af.
Je zou de afstelling vd gasklep eens kunnen bekijken, deze moet een minimale opening hebben.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
als ik het stekkertje eraf haal, slaat hij af. Als ik dan snel het stekkertje er weer op doe voordat hij af slaat, gaat hij niet direct weer goed lopen, m.a.w. hij slaat gewoon helemaal af.
Maar als hij nog net moet blijven lopen, zou de gasklep inderdaad wat meer open gesteld moeten worden.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 202
Topics: 10
Lid sinds: Aug 2009
klep eruit draaien en met een kniptang de naald afknippen , zo staat hij altijd open, dan toerental iets aanpassen .
ofwel klep verwijderen en een gepaste bout in de plaats draaien.
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
inderdaad, het werkt, ik heb er nu eentje in die gefixeerd open staat en het probleem is verholpen :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Ik heb eergisteren ook het paddestoeltje er af geknipt (van het klepje welteverstaan

).
Rijdt weer als vanouds ;D
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
gek genoeg slaat de motor nu sneller af zodra het contact uitgezet wordt...terwijl de klep een anti-running-on klep is :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68