Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ipd stabilisatorstang
Ik wil de stabilisatorstangen van mijn 245 turbo vervangen door 25mm van ipd.
Wie rijdt er mee rond,en hoe bevalt dit?
Rijd op wegen met veel bochten,en wil het overhellen tegengaan.
Ik heb de rubber bussen al vervangen voor pu bussen een echte verbetering.
De 245 rijdt nu een stuk strakker met de nieuwe koni's en nieuwe pu bussen,een echte aanrader voor iemand die een turbo echt wil gebruiken.
Antwoord
Ik heb de 25/22 mm set. Bevalt goed. 5 jaar geleden op de VKB gekocht en toen met de standaard wielophanging gebruikt. Dat gaf al een goede verbetering in wegligging zonder gekke dingen (niet te snel overstuur ofzo). Wel had het binnenste achterwiel de neiging om wat sneller grip te verliezien op krape bochten zoals op de Elandrun. Nu samen met Koni dempers enzo en ik ben erg tevreden over de wegligging, doordat de voorkant stugger is tilt ie achter minder snel dat wiel op.
Achter is een dikkere swaybar niet zo snel nodig, 25 mm zou ik er zelf niet opzetten. Ik ga zelf eens testen hoe het gaat met de originele weer terug. 22 mm is waarschijnlijk een goede maat, daar niet van.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Beste JW,

Ik rijd inmiddels 1,5 jaar met een IPD 25/22 mm set onder mijn 245 GLE uit 92, gekocht bij European Tuning in Moergestel. Verder de dempers voor en achter voorzien van Bilstein B4 gas. De rijbeleving en wegligging zijn sterk verbeterd. Bij sterk remmen duikt de koets niet meer naar voren. De auto blijft mooi neutraal. Ook bij zijdelings uitwijken is de auto veel beter beheersbaar. De auto helt veel minder over in snelle bochten. Wel moet ik opmerken dat de demping een stuk stugger is geworden. Vooral bij het nemen van drempels is de uitgaande slag soms hinderlijk. De achteras geeft soms een trap in de rug. Eigenlijk moet ik de veren nog vervangen door Lesjofors. Maar heb ook met standaard dempers een tijd gereden en ook dan is de IPD-stang een echte aanwinst voor het weggedrag. Ook onder mijn 144 van 68 heb ik een IPD stang, echter daar alleen aan de voorkant. Bij die auto is het effect eigenlijk nog groter dan bij de 240.

Succes met je overweging!
Volvo 245 GLE, november 1992<br />Volvo 144, januari 1968, B18A<br />Volvo Amazon Combi, september 1967, B18A
Antwoord
Volvo For Life schreef:Ook onder mijn 144 van 68 heb ik een IPD stang, echter daar alleen aan de voorkant. Bij die auto is het effect eigenlijk nog groter dan bij de 240.

Succes met je overweging!

heb um er sinds "89 onder, zeker doen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Rubbers stabilisatorstang, fuseekogels of toch schokdempers JoelP 23 25.333 10 October 2014, 18:28
Laatste bericht: Rob
  Aangepaste stabilisatorstang 145 Jerry 6 6.243 28 June 2014, 10:18
Laatste bericht: Jerry

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)