Hallo allemaal!
Bij deze wil ik me even voorstellen.
Na een lange speurtocht op de bekende 2ehands websites heb ik gister mijn eerste auto opgehaald vlakbij zwolle.
En het is uiteraard een Volvo geworden. En wel een gele 142 S.
Misschien wisten een enkeling het al, ik ben het broertje van DopdeDouwer met z'n groene 144
Wat eigenschappen van de 142 tot nu toe:
Geen knalgeel, meer t5r-geel, dubbele carberateurs, trekhaak, leuke ATS stervelgen, supernette bekleding,
118000 KM, gare lekke uitlaat, 37 jaar oud, trekhaak, kneiter hard!, helaas wel zwarte dorperls, toerentellertje,
3 goede banden, geen ernstige roest, loopt een beetje hoog stationair en een beetje warm, maar wel netjes
De terugweg richting Rotterdam geen gekke dingen ontdekt ofzo alleen dat ie wel goed liep en best wel pittig was
Hier maar even een paar foto's van de Volvla 142s
![[Afbeelding: DSC05211.JPG]](http://lh6.ggpht.com/_9BkofYasd3c/S8Il45003iI/AAAAAAAAAyM/l5YE_n1yzc0/s128/DSC05211.JPG)
Dubbele carburateurs: 8) Wel een bende onder die kap, kan een stuk schoner...
![[Afbeelding: kfAS%2BA%3D%3D.jpg]](http://lh4.ggpht.com/_9BkofYasd3c/S8IitxaugLI/AAAAAAAAAxs/RL-G3mXAVd4/s128/kfAS%2BA%3D%3D.jpg)
Onderweg ook nog een in kleur meegespoten vliegje geschept...
De vlieg ( of waarschijnlijker het lieveheersbeestje) kon het helaas niet na vertellen...
Bovenstaande foto's waren van voor het schoonmaken. Vandaag en gister al aardig wat schoongemaakt van binnen en buiten. hier wat schonere foto's:
Gepoetste velgjes: In de toekomst moeten ze voor de mooi wel helemaal kaal en weer gespoten worden
Volgende week even goed poetsen, als het weer het toelaat tenminste
To-do-list
In willekeurige volgorde:
Bij deze wil ik me even voorstellen.
Na een lange speurtocht op de bekende 2ehands websites heb ik gister mijn eerste auto opgehaald vlakbij zwolle.
En het is uiteraard een Volvo geworden. En wel een gele 142 S.
Misschien wisten een enkeling het al, ik ben het broertje van DopdeDouwer met z'n groene 144
Wat eigenschappen van de 142 tot nu toe:
Geen knalgeel, meer t5r-geel, dubbele carberateurs, trekhaak, leuke ATS stervelgen, supernette bekleding,
118000 KM, gare lekke uitlaat, 37 jaar oud, trekhaak, kneiter hard!, helaas wel zwarte dorperls, toerentellertje,
3 goede banden, geen ernstige roest, loopt een beetje hoog stationair en een beetje warm, maar wel netjes

De terugweg richting Rotterdam geen gekke dingen ontdekt ofzo alleen dat ie wel goed liep en best wel pittig was

Hier maar even een paar foto's van de Volvla 142s
Dubbele carburateurs: 8) Wel een bende onder die kap, kan een stuk schoner...
![[Afbeelding: kfAS%2BA%3D%3D.jpg]](http://lh4.ggpht.com/_9BkofYasd3c/S8IitxaugLI/AAAAAAAAAxs/RL-G3mXAVd4/s128/kfAS%2BA%3D%3D.jpg)
Onderweg ook nog een in kleur meegespoten vliegje geschept...
De vlieg ( of waarschijnlijker het lieveheersbeestje) kon het helaas niet na vertellen...
Bovenstaande foto's waren van voor het schoonmaken. Vandaag en gister al aardig wat schoongemaakt van binnen en buiten. hier wat schonere foto's:
Gepoetste velgjes: In de toekomst moeten ze voor de mooi wel helemaal kaal en weer gespoten worden
Volgende week even goed poetsen, als het weer het toelaat tenminste
To-do-list
In willekeurige volgorde:
- Poetsen
- Alle plekjes zoeken en bijwerken - valt mee, alles is behandeld tegen roest nu nog afwerken
- Nieuwe uitlaat - achterste lekke demper vervngen rechte RVS pijp
- Scheel stoeltje plaatsen
- Iets laten zakken - voor 4 cm achter 3 cm. Dit is voor elke volvo een must. Omdat de auto er meteen dikke luxer en mooier uitziet
- Wat stabilisatie materiaal. Stabilisatiestang achterzijde + dikkere voorzijde
- Beetje finetunen, PK's erbij?... geen al te gekke dingen - carbs gereviseerd dit scheelde al enorm. (Verbruik gekelderd naar 1:10,5 puur snelweg)
- Uitlijnen - Deels al opgelost door het vervangen van alle ohangings rubber door PU
- LPG inbouwen - lange termijn, ik rijd er te weinig mee.
- De remmerij heeft een opknapbeurt nodig.
- Motorsteunen vervangen
- Versnellingbak vervangen door M41 / m46 / m47
Volvo 142S - 1973
Felix
Felix