Berichten: 264
Topics: 40
Lid sinds: Nov 2008
Beste meedenkers, hier een apart geval. Zondag na ongeveer 30 heerlijke kilometers wilde ik invoegen op de A1 maar de motor viel uit. Wilde ook niet meer aanslaan. Na wat gerommeld te hebben aan de zichtbare draden, sloeg de motor weer aan. Daarna gelukkig geen klachten meer. Maar nu de vraag : Wat kan dit zijn geweest ?
945 GL 1993 en XC 70 2.5 T geartronic 2006.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Berichten: 6.730
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Euhm, vreemde klacht... waar heb jij zichtbare draden in deze moderne volvo?
Ik zou denken aan het contactslot...
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
volgens mij kan bij de vroegere 850's het brandstofpomprelais nog wel eens stuk gaan, als de verbindingen intern dan goed warm worden valt ie uit.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 6.730
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Dat zou 'm inderdaad wel eens kunnen zijn! Relais 103 was dat toch?
Berichten: 264
Topics: 40
Lid sinds: Nov 2008
Het brandstof relais. Zo klonk het ongeveer wel, mijn zoon zei meteen: heb je wel getankt. Het contacslot heb ik ook aan gedacht maar toen we stilstonden heb ik wel geprobeerd te starten. Ik bedoelde de draden bijv: bobine-verdeelkap, stekkerverbindingen en derg. We hebben de auto net 14 dagen, en weet wat er door de Volvo garage is vervangen. O.a. verdeelkap en dergelijke.
945 GL 1993 en XC 70 2.5 T geartronic 2006.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Berichten: 264
Topics: 40
Lid sinds: Nov 2008
Okee JW, waar kan ik dat relais vinden. Dop, welk bouwjaar en type is de jouwe.
945 GL 1993 en XC 70 2.5 T geartronic 2006.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Berichten: 6.730
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Die 850 is van mn ouders en komt uit '92 volgens mij. Het is een 850 GLE, die hebben een 10V motor, maar dat relais hebben volgens mij zo'n beetje alle volvo's.
Hier wat info over je brandstofpomprelais:
thuur schreef:Maak voor de zekerheid een dik kabeltje met 2 platte stekkers en print dit schemaatje uit. 1 en 3 moet je doorverbinden op de plek van relais 103.
thuur schreef:...1 en 3 moet je bruggen (verbinden):
Voor een benzinepomp kun je ook eens kijken bij de Bosch verdeelpunten en wellicht voor een 'tuningspomp'. Deze zijn goedkoper dan origineel en minstens net zo goed.
Gr
Het relais zit hier:
(In de zekeringenkast onder de motorkap linksvoor bij het raam dus)
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
Het relais kan je openmaken,
er zit een klein spoeltje in de solderingen hiervan gaan na een aantal jaar weleens scheuren
waardoor ze op den duur slecht contact maken, even met een loep kijken of dat het geval is,
zo ja even doorsolderen en klaar scheelt een hoop euro's
Berichten: 264
Topics: 40
Lid sinds: Nov 2008
Okee, bedankt mannen. Het zal zaterdag worden eer ik erwat aan kan gaan doen. Maar laat het zeker even weten hoe dit afloopt.
M.vr.gr. Martin.
945 GL 1993 en XC 70 2.5 T geartronic 2006.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Martinus schreef:Okee JW, waar kan ik dat relais vinden. Dop, welk bouwjaar en type is de jouwe.
bij de 850 van mn ouders is dat nog niet stuk gegaan, weet zo niet uit mn hoofd waar dat zit
maar zo te zien hebben de andere posts je al alle benodigde info gegeven
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni