Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lpg en kleppen, twijfel nu eindelijk weg
#1
Daar ik er hier in het forum niet uit raak wat betreft het inslijten van de kleppen bij het gebruik van lpg heb ik mijn vraag rechtstreeks gesteld aan de volvo fabriek te Gent. Uit het antwoord blijkt dat het allemaal wel meevalt en dat de meesten hier zich teveel zorgen maken. Ziehier het antwoord dat ik kreeg op mijn vraag.

Ik heb uw e-mail die u naar de fabriek te Gent heeft gestuurd aandachtig gelezen.

Een Volvo 240 DL van 1986 heeft normaal gezien een aluminium cilinderkop wat maakt dat de klepppen gehard zijn.
De LPG zal dus de kleppen in normale omstandigheden niet vroegtijdig doen afslijten.
Doch blijft het altijd aan te raden de wagen correct en goed te onderhouden en tijdig de kleppen en andere onderdelen die in contact komen met de lpg-brandstof te controleren.

Voor meer informatie over lpg-installatie in Vovlo's kan u best contact opnemen met de heer Rutten van garage Rutten. 011 / 60.41.70

Met vriendelijke groeten.

Jan Peeters
Customer Care Co-ordinator

CUSTOMER SUPPORT
Avenue du Hunderenveldlaan 10
1082 Brussels
Belgium

Telephone +32-2-4827289
Fax +32-2-4653892
jpeeter6@volvocars.com
http://www.volvocars.be

Volvo. for life
Antwoord
#2
Da's mooi om te weten.

Ik rij ook al 460.000 km op lpg en zonder een centje pijn.

Wel kan ik FlashLube Valve saver aan bevelen.
Of het is gevoelsmatig, of het werkt echt (getuige de vele pos. reacties ), maar volgens mij werkt het echt.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#3
Belg schreef:Daar ik er hier in het forum niet uit raak wat betreft het inslijten van de kleppen bij het gebruik van lpg heb ik mijn vraag rechtstreeks gesteld aan de volvo fabriek te Gent. Uit het antwoord blijkt dat het allemaal wel meevalt en dat de meesten hier zich teveel zorgen maken.

Uitzondering is de oudere 2.0 motor weet ik uit eigen ervaring. Daar rijdt je niet zo lang mee als de kop niet op lpg is aangepast.
Antwoord
#4
Heronkop bedoel je??
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#5
PP! schreef:Heronkop bedoel je??

Nee, nog ouder.
Antwoord
#6
grappig, dat de fabriek verwijst naar Rutten, de Volvo-dealer en ook LPG specialist van mijn vader. ;D

Maargoed, das ook wel een kundige en fijne dealer. Eentje vergelijkbaar met Hooftman Volvodealers. Waar IEDERE volvorijder/volvoliefhebber graag gezien wordt en goed geholpen wordt. Dat kun je niet van alle dealers meer zeggen helaas.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#7
Rob schreef:Da's mooi om te weten.

Ik rij ook al 460.000 km op lpg en zonder een centje pijn.

Wel kan ik FlashLube Valve saver aan bevelen.
Of het is gevoelsmatig, of het werkt echt (getuige de vele pos. reacties ), maar volgens mij werkt het echt.

Van welk bouwjaar is jou volvo Rob? En heb al die km met LPG gedaan?
Antwoord
#8
ik geloof geen moer van die FlashLube. Zonder heb ik ook al volvo's op 6ton met LPG zien komen zonder problemen. Ja af en toe een koprevisie, maar dat heb je op benzine ook. Logisch. Marketingspul.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#9
Heeft een 244 van 81 ook een aluminium kop?
Toen ik zaterdag thuiskwam vanuit Amsterdam liep mn auto stationair niet helemaal lekker meer, en ik was al bang dat het aan de kleppen lag. Ik wilde er eigenlijk niet meer mee rijden tot de boel gecontroleerd is, maar vandaag moest ik toch wat boodschappen doen die ik niet op de fiets kon doen. Motor loopt als hij warm is weer correct, dus ik denk dat mn angst ongegrond was. Ook hoor ik geen plofjes uit de uitlaat en loopt hij niet op drie poten ofzo. Wel wordt de stationairloop steeds onregelmatiger lijkt wel, maar misschien komt dat omdat de afstelling van LPG nogal snel verloopt volgens Nordicar. Vrijdag gaat hij in ieder geval weer even naar de dokter (ik hoop een goede) en die zal 'm ff nakijken.
Antwoord
#10
Belg schreef:Van welk bouwjaar is jou volvo Rob? En heb al die km met LPG gedaan?

1992 en ja, alle KM,s op LPG

Saint schreef:ik geloof geen moer van die FlashLube

Dat mag; ik wel.
Als ik de onderhoudshistorie er bij pak (elke onderhoud wordt in detail bijgehouden) zie ik een duidelijk verschil in aantal km's/aantal benodigde klepstelplaatjes NA de installatie van FlashLube, dan voor die tijd.

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kleppen tikke 240 b230f laatste type KennOne 8 8.146 5 September 2016, 14:48
Laatste bericht: Marc1970
  Gezonde kleppen + zittingen herkennen keter 11 9.826 6 November 2012, 21:35
Laatste bericht: oudevolvo
  [240 B23 LPG] Hoe snel zijn kleppen uitgesteld? Ideale kleplengte / ? MartjeB 14 11.143 9 April 2012, 20:14
Laatste bericht: Zuurstar
  Kleppen stellen B21a van 244 uit 1975 vol244 11 9.183 2 September 2011, 22:25
Laatste bericht: vol244
  kleppen afstellen b23a okkehel 1 1.862 9 June 2011, 22:31
Laatste bericht: Black Moose
  Kleppen stellen b18a, goed gedaan of niet? Jeroen V 7 8.438 15 May 2011, 12:03
Laatste bericht: Jambon
  kleppen afstellen om backfire te voorkomen bij 240? christophe 1 2.649 30 November 2010, 22:55
Laatste bericht: Black Moose
  eindelijk een werkende b280 in de 265 volvolover 4 3.632 29 October 2010, 10:37
Laatste bericht: SFRC
  Kleppen uitwisselen (cilinderkop) TheSaint77 26 37.148 22 June 2010, 23:44
Laatste bericht: janspeed
  Eindelijk de cisac de deur uit Jeroen V 4 6.265 8 June 2010, 20:29
Laatste bericht: Zuurstar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)