Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
De achterste zijruit van mijn 245 lekte een beetje. Lijkt door capillaire werking te komen of zo . Dat dacht ik. Ik heb dus de hele ruit er uit gehad en opnieuw terug geplaatst nadat ik het hele rubber goed had schoongemaakt. Nu met de afgelopen regen buien dacht ik dat het nu wel over zou zijn maar nee hoor. er sijpelt nog steeds een beetje water onder het raamrubber door. sterker nog er ligt zelfs wat water op het rubber aan de binnen kant! zie foto.
heeft iemand een idee hoe dit lekken kan en wat er aan te doen is?
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
haal een koker "Shell-kit" , is bitumineus en daar krijg je je dakgoot nog mee dicht als het hoost..
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Shellkit? Maar waar aan te brengen?
Tussen glas en rubber
Als rolletje vlak voor ht rubberen op horizontaal liggend metaal
of in midden van rubber op opstaande rnd an het staal daar waarmaak verticaal is.
Waar komt het water meestal vandaan? Inderdaad door capillaire werking of iets anders?
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
er tussen, binnen en buiten. Door de jaren heen is het rubber verouderd en doet het niet meer waarvoor het ontworpen is.. wat je niet verwacht is water vanaf boven, het begint dus boven (:doh

buiten, zakt uiteraard en draait zich onder andere door de rijwind geholpen binnen het rubber om het glas, en dan istie binnen, zodra onderin de boel vol is loopt ie over.. De zijruitjes van de sedans zitten sind een bepaald jaartal al vanaf de 140 ook helemaal gekit..
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Ok dank wat bedoelde je n met Shell kit?
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
onder die naam staat het bekend, geloof dat het origineel "texopalthe" heet, maar door Shell gemaakt en als allesdichter (niet literair..) de naam Shell-kit mee gekregen, net als "Stanleymes" zeg maar..
Berichten: 3.248
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Heb mijn voorruit vastgezet met
Sika Tack Drive, wereldspul, ook een "Shell-kit".
Heb nog wel een buisje over. (en ja, je krijgt je foto's van de deurpanelen nog....)
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Intussen heb ik de het rubber gekit met Shell kit inderdaad texophalte.(alleen de h staat ergens anders) Het rubber zit nu goed aan de auto vast. Het lekt nog steeds een beetje! Maar niet meer onder het rubber door maar nu langs de ruit zelf in het rubber....... Ik wil de ruit dus ook nof afkitten in het rubber. Iemand een suggestie?
ik dacht aan zwarte siliconen kit. Dit omdat de zwarte shellkit wel heel goed is maar niet goed uitsmeert. Dat wordt een grote kliederboel denk ik. Liefst zou ik met een injectienaald langs de hele ruit gaan om zo een goed afdichting te krijgen. iemand een idee met welke kit dit goed zou kunnen?
Ik kan dus het rubber er niet meer uithalen. Nou zou wel kunnen maar liever niet meer!!
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik heb inderdaad met injectiespuiten allerlei ruitranden volgeteerd, nooit meer water binnen. Dakrubber, undercoating, allemaal goed.
Siliconenkit gaat er niet mooi op en nooit meer af, 2x niks.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Ik heb het inmiddels geprobeerd met Captain Tolley creeping crack cure. Komt uit de waterwereld. heeft goed geholpen!! Het is een waterdun goedje dat na drogen het lekt dicht.